کرمان؛

امام علي (ع) بر کار قضاوت نظارت داشتند

امام جمعه موقت كرمان از شخصيت امام علي (ع) به عنوان دريايي گسترده از خوبي ها ياد كرد و گفت: يك بخش از حكومت آن حضرت بخش قضايي زندگي ايشان بوده است كه هم قضاوت مي كردند و هم بر كار قضات نظارت داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام مهدي عرب پور روز چهارشنبه در آيين جشن ميلاد امام علي (ع) و تجليل از خدمات 34 ساله معاون دادگستري استان كرمان افزود: شخصيت امام علي، شخصيتي برجسته در دفاع از ارزش ها و دين و توام با اخلاق بوده است.

وي تصريح كرد: امام علي (ع) به بحث قضاوت به دليل حساس بودن آن، توجه ويژه اي داشتند و هم در انتخاب قضات و هم در نظارت بر كارهاي آنها با دقت نظر ويژه اي اقدام مي كرده اند.
وي به ويژگي هاي قضات از نگاه اميرالمومنين اشاره كرد و گفت: از نگاه ايشان قاضي بايد كسي باشد كه زيادي مراجعه مردم به او موجب خستگي اش نشود و همچنين برخورد متخاصمين نيز وي را خسته نكند.
امام جمعه موقت كرمان اظهار كرد: از ديدگاه امير المومنين (ع) قاضي بايد بر اشتباه خود پافشاري نكند و در شناخت و رسيدن به حق نيز به تحقيق اندك بسنده نكند.
وي گفت: براساس تاكيدات آن حضرت قاضي بايد در شبهات از همه با احتياط تر باشد و براي يافتن دليل بيش از همه اصرار كند و نيز از ستايش كردن فريب نخورد و با چرب زباني ها منحرف نشود.
حجت الاسلام عرب پور تصريح كرد: اگر حوزه قضا در حكومت اسلامي توانمند و بدون پيرايه باشد، ساير جاها نيز اصلاح مي شود.
وي گفت: حساسيت و ظرافت كار قضايي بسيار بالاست و قضات بايد ضمن قانونمداري و رعايت قانون همواره از درگاه خداوند استمداد بطلبند و كمك خواستن از خداوند مهمترين كار قاضي باشد.
وي خدمات دستگاه قضايي در استان كرمان را شايسته تقدير دانست و افزود: قضات و دست اندركاران حوزه قضايي استان كرمان افرادي خدوم، شريف و زحمتكش هستند.
رئيس كل دادگستري استان كرمان نيز در اين آيين از خدمات محمدصادق شجاعي معاون دادگستري كل استان تقدير كرد و گفت: وي از سال 61 و همزمان با سالروز ولادت امام حسين (ع) كارش را در دستگاه قضايي آغاز كرد و اكنون پس از 34 سال همزمان با ولادت امام علي (ع) كار خود را پايان مي دهد.
يدالله موحد افزود: خدمات آقاي شجاعي در حوزه هاي عمراني و توسعه فضاي فيزيكي دستگاه قضايي، برنامه ريزي و بودجه اي، فناوري اطلاعات، توسعه زيرساخت ها و نرم افزارها و ايجاد آرشيو الكترونيكي بر كسي پوشيده نيست.
وي تاكيد كرد: تلاشگران در عرصه قضايي و اداري دستگاه قضايي اندوخته هاي ارزشمندي دارند كه بعد از طي دوران خدمتي خود بايد اين اندوخته ها را به اشكال مختلف در خدمت مردم قرار دهند.
وي گفت: اگر ار تجربه هاي نيروهاي مجرب و توانمند استفاده نكنيم، جامعه ضرر خواهد كرد

انتهای پیام/ی

برچسب ها: امام علی ، قضاوت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.