معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گفت: یکی از برنامه های محوری وزارت جهاد کشاورزی در راستای خودکفائی در زمینه تولید محصولات روغنی،توسعه کشت کلزاست

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان وبنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، محمد رضا پور خاتون افزود: با برنامه ریزی خوبی که در راستای کشت این محصول انجام شده و همچنین با همت کشاورزان وتلاش کارشناسان فنی حوزه جهاد کشاورزی،در سال زراعی 95-94 سطح 1700 هکتار توسعه کشت کلزا مورد اجرا قرار گرفت كه توانستیم با استفاده از بذور اصلاح شده مزارع کلزای پرباری داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: منطقه شهداد از مناطع مستعد کشت کلزا بوده وخاک این منطقه توانایی این را دارد که با کشت محصول کلزا در یکسال حاصلخیزی فراوانی را برای خاک به ارمغان آوردکه با جایگزینی کشت محصولات استراتژیک دیگر من جمله گندم، در سالهای بعد محصولاتی با علمکرد به مراتب بالاتر خواهیم داشت.

پورخاتون گفت: درمزرعه واقع در منطقه شهداد شهرستان کرمان سطحی معادل 40هکتار برداشت کلزا انجام شده و رقم کشت شده هایولا 401 است که پیش بینی می شود در سطح استان کرمان امسال بتوانیم نزدیک به 2 هزاررتن محصول کلزا برداشت کنیم.

وی افزود: جهت حمایت کشاورزان عزیز،هماهنگی های لازم بین شرکت بازرگانی دولتی و وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی این محصول صورت گرفته و نرخ تضمینی 25هزار و300 ریال تعیین گردیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در پایان گفت:با برنامه ریزی های مناسب، حمایت کشاورزان و تلاش کارشناسان در زمینه انتقال آخرین یافته های علمی به مزرعه امیدواریم روز به روز شاهد توسعه بیش از پیش این محصول در استان کرمان باشیم

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.