مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت :برای توسعه گردشگری در استان کرمان دو واحد اقامتی جدید آماده بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار توسعه گردشگری در کرمانگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمود وفایی افزود :یکی از این دو واحد کمپ کویری شهداد است که پس از 5 سال بلاتکلیفی ، به بخش خصوصی واگذار شد و این شرکت آنرا آماده بهره برداری و میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی کرده است.

وی تصریح کرد: در فاز نخست بازسازی این کمپ ، زیرساختهای مورد نیاز از قبیل آب و برق، سرویس های بهداشتی و محوطه سازی آماده و 12 آلاچیق به مجموع آلاچیق های موجود در آن افزوده شده است .

کمپ کویری شهداد آماده ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی به گردشگرانی است که مایلند از دشت لوت و به خصوص کلوتها دیدن کنند.

همچنین علاقمندان نجوم نیز از مشتریان اینگونه کمپها هستند.
مهدی سیاوشی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان هم از تبدیل زائرسرای مرقد شاه نعمت الله ولی در شهر ماهان به هتل سنتی خبر داد.

سیاوشی گفت: این زائرسرا ازسوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به منظور تغییر کاربری و تبدیل به هتل سنتی به یک شرکت بخش خصوصی اجاره داده شده است.

وی تصریح کرد: کار مرمت این بنای تاریخی با نظارت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان به مراحل پایانی رسیده و تاکنون بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اماده سازی آن هزینه شده است.

وی افزود: به زودی این بنای تاریخی به عنوان یک هتل سنتی 20 اتاقه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: توسعه ، گردشگری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار