اگرچه وجود شپش در دانشگاه علم و صنعت رفع شده است اما مسئولین این دانشگاه نگران انتقال بیماری از حیوانات خانگی مانند گربه به دانشگاهیان هستند.

دکتر محمدباقر دکامی مدیر روابط عمومی علم و صنعت  در خصوص وجود شپش در خوابگاه‌‌های دخترانه این دانشگاه  در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: این خبر در حال حاضر شایعه‌ای بیش نیست و مربوط به پاییز 94 است که شپشی در یک اتاق خوابگاه وجود داشته است که توسط یک دانشجوی خارجی به خوابگاه آورده شده بود.

وی ادامه داد: دانشگاه پس از فهمیدن موضوع بلوک موردنظر را تعطیل و 10 روز تعطیلی برای خوابگاه در نظر گرفته است تا سم‌زدایی و پاکسازی در خوابگاه انجام پذیرد.

دکامی تصریح کرد: پس از انجام پروژه پاکسازی بروشورهایی در سطح دانشگاه برای افزایش آگاهی در زمینه بهداشت دانشجویان توزیع شد.

وی عنوان کرد: در حال  حاضر وجود حیوانات خانگی مانند گربه در محیط دانشگاه موجب بروز حساسیت شده است. چون این حیوانات با افراد در دانشگاه در تماس هستند و ما برای پیشگیری و جلوگیری از انتقال بیماری از حیوانات تصمیم به جمع‌آوری آنها گرفتیم.

وی در پایان یادآور شد: در خوابگاه‌ها به دلیل وجود شیشه‌های مات و پرده‌های ضخیم به علت مشرف بودن به ساختمان‌های مجاور نور کافی وجود ندارد و همان طور که می دانید نور خورشید تا حدودی میکروب‌ها را می کشد در صورتی که خوابگاه به دلیل شرایط خاص خود از نور محروم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.