معاون مديركل حراست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: مهمترين وظيفه و رسالت خطير حراست ها در دانشگاه هاي مختلف تقويت و حفظ نيروهاي نخبه در مراكز علمي و آموزش عالي است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛عبدالرضا داوري روز دوشنبه در مراسم تكريم ومعارفه مديران حراست دانشگاه ياسوج افزود: مسئولان حراست در هر نهادي بويژه محيط هاي علمي و آموزشي نقش هدايتگري دارند.
وي بيان كرد: كار حراست در دانشگاه ها به هيچ وجه مچ گيري از دانشجو،استاد و يا مسئول دانشگاه نيست.
داوري كاركردن در محيط هاي علمي و آموزشي را امري حساس ، ظريف و در عين حال سنگين دانست و گفت: بنابراين رفتار نيروهاي حراست با استادن و فرهيختگان در دانشگاه ها نيز بايد با حساسيت، معقولانه، با تدبير و منطقي باشد.
وي با بيان اينكه امروزه ايران اسلامي در اوج جهش علمي و فناوري قرار دارد، گفت: رسيدن به اين مهم در بدترين و سخت ترين شرايط تحريم بوده است.
داوري اظهار كرد: قدرت بازدارندگي دفاعي و توان علمي ، هسته اي و موشكي ايران امروزه لرزه بر اندام هر دشمن متجاوزي انداخته است.
وي تصريح كرد: بدون شك يك ضلع مهم و تاثيرگذار از اين جهش هاي علمي ، صنعتي، هسته اي و موشكي وزارت علوم و دانشمندان و نيروهاي نخبه و پرورش يافته در عرصه آموزش عالي كشور است.
داوري بر ضرورت حفظ و دفاع از جايگاه علمي و دفاعي كشور تاكيد كرد و گفت: مسئولان حراست ها در كنار ساير مجموعه دانشگاه ها موظفند شرايط و موقعيت را به نحو مطلوب و ارزشمند براي شكوفايي بيش از پيش ظرفيت هاي علمي و تخصصي در كشور فراهم سازند.
رئيس دانشگاه ياسوج نيز از آمادگي كامل مسئولان و اعضاي هيات علي براي ايجاد تعامل و همكاري با مجموعه حراست اين واحد آموزشي خبر دادو گفت: 'حراست' به عنوان يك جايگاه مهم نقش تعيين كننده اي در كسب موفقيت ها و دستاوردهاي دانشگاه و حراست و تقويت نيروهاي نخبه و علمي دارد.
محمودرضا رحيمي افزود: تمركز بر ارتقاي شاخص هاي آموزشي و پژوهشي يكي از رويكردها و برنامه هاي مهم دانشگاه ياسوج در سال 95 است.
وي با تاكيد بر اينكه دانشگاه ياسوج به دليل قرارگرفتن در كريدور شمال به جنوب و مركز كشور قابليت تبديل شدن به قطب علمي در جنوب كشور را دارد، افزود: دو نفر از استادان اين دانشگاه سال گذشته به عنوان دانشمندان برتر جهان در زمينه شيمي و نانو شناخته شدند.
وي تعداد دانشجويان و اعضاي هيات علمي در دانشگاه ياسوج را نيز به ترتيب 6 هزار و 225 نفر اعلام كرد.
در پايان اين مراسم نيز عباس باقري به عنوان مدير جديد حراست دانشگاه ياسوج معرفي و از خدمات سعيد عزيزپور مدير سابق نيز تجليل شد.
 
انتهای پیام /و
برچسب ها: حراست ، دانشگاه ، یاسوج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.