دادستان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت قطع درختان در یکی از ارتفاعات شهر یاسوج بازدید و قول مساعد برای پیگیری این موضوع داد.

   به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ چند سالی هست که هجوم غارتگران برای تصرف اراضی منابع طبیعی از جمله مرتعی و جنگلی در استان کهگیلویه و بویراحمد شدت دو چندانی گرفته است.
 
غارتگران و متصرفان به هر عنوان یا با قطع درختان و یا با سوزاندن درخت‌های چند ده ساله بلوط در فکر تصرف جنگل‌ها هستند.
 
این فاجعه در اطراف شهر یاسوج به عنوان مرکز استان و جایی که از نظر غارتگران زمین آن ارزش بیشتری نسبت به سایر نقاط استان دارد تشدید شده است.
 
این روزها در هر نقطه‌ای از شهر یاسوج و در اطراف آن را که خوب مورد بازدید قرار دهیم این فاجعه را خواهیم دید و پی خواهیم برد که عزم چندانی از سوی دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از این کار سودجویانه وجود ندارد.
 
چندی پیش پس از این که خبرنگاران گزارشی مبنی بر قطع درختان و سوزاندن آن‌‌ها به دادستان ارائه کردند، مهرداد کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خود پیگیر موضوع شد و به محل فاجعه زیست محیطی در ارتفاعات مشرف به سروک بالاتر از بیمارستان امام سجاد یاسوج رفت.
 
وی پس از بازدید از این فاجعه زیست محیطی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همه توان موضوع ضربه زدن به منابع طبیعی را پیگیری خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم سودجویان با سرنوشت جنگل‌ها این گونه بازی کنند.
 
کرمی گفت: در دستگاه قضایی استان جلسات مربوط به حفظ بیت‌المال را برگزار می‌کنیم و یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در دستور کار است کمک به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست استان و جلوگیری از غارت آن توسط سودجویان خواهد بود.
 
وی با قدردانی از دغدغه‌مندی اصحاب رسانه اعلام آمادگی کرد که در هر زمان شخصا چنین محل‌هایی را مورد بازدید و بررسی و پیگیری قرار دهد.
انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.