مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر از تولید بیش از 500 تن انواع ماهی سردآبی و گرم آبی در شهرستان نیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رضا ناصری افزود: در سال گذشته در این شهرستان 263 تن انواع ماهیان گرم آبی و 253 تن ماهیان سردآبی از نوع قزل آلای رنگین کمان تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی گفت: شهرستان نیر دارای 4 مزرعه ذخیره پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت 5 تن، 2 مزرعه پرورش ماهیان سردآبی تیپ به ظرفیت 4/5 تن و 3 مزرعه پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت 240 تن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر از اشتغال 150 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تولید و پرورش آبزیان شهرستان نیر خبر داد گفت: این شهرستان دارای 7 منبع آبی از جمله سدهای خاکی، سدهای بتنی است که سالیانه به طور متوسط 250 تن ماهی در آنها پرورش داده می‌شود.

ناصری استعداد بالای این منطقه را در صنعت آبزی پروری در کنار زراعت تاثیر گذار خواند و افزود : در راستای تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل امیدواریم در سال جاری با در اختیار گذاشتن تسهیلات لازم و حمایت از پرورش دهندگان ماهی میزان تولید خود را به 600 تن در سال افزایش دهیم.

وی افزود: شهرستان نیر به دلیل کیفیت آب بالایی که دارد در خوش خوراکی ماهیان تولیدی از شهرت بالایی در نزد مصرف کنندگان برخوردار است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، ماهی ، نیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.