معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز اعلام کرد: در حال حاضر در استان خوزستان 1 هزار و 500 بيمار نيازمند دياليز وجود دارد كه 1 هزار بيمار از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشكي اهواز می باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ايرج نظري با اشاره به اينكه نارسايي كليه و دياليز از عوارض ديابت است بیان داشت: براي هر 4 بيمار دياليزي 1 دستگاه دياليز و براي 1 هزار نفر بيمار در دانشگاه 250 دستگاه دياليز لازم است.

وي تصریح کرد: در زمان حاضر 200 دستگاه دياليز در دانشگاه وجود دارد كه 40 درصد آن ها فرسوده و نيازمند بازسازي می باشند.

نظري بیان داشت: ماهانه 70 نفر دياليزي به عنوان موارد جديد اضافه مي شوند كه نيازمند دريافت خدمات دياليز هستند و 40 درصد نارسايي هاي كليه به علت ديابت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در خصوص شعار هفته سلامت با عنوان غلبه بر ديابت خاطرنشان کرد: منظور از اين شعار اين است كه تا حد امكان از بروز ديابت و عوارض آن جلوگيري كنيم چون امكان از بين بردن كامل ديابت ممكن نيست.

وي افزود: ديابت تمام اعضاي بدن به ويژه قلب، كليه و چشم را درگير كرده و هزينه ها و مشكلات زيادي را براي بيماران ايجاد مي كند.

ایرج نظري گفت: در زمان حاضر در بيمارستان گلستان و بيمارستان امام خميني (ره) اهواز 2 مركز براي مراجعه بيماران مبتلا به ديابت وجود دارد و اميد است در آينده نزديك، درمانگاه ديابت در بيمارستان سينا اهواز راه اندازي شود.

يكم تا هفتم ارديبهشت ماه هفته ملي سلامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.