اهواز؛

كارگران شركت لاستيك سازي خوزستان اعتصاب کردند

فرماندار گتوند گفت: حدود 70 كارگران شركت لاستيك خوزستان با تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان نسبت به مديريت اين شركت و بلاتكليفي خود اعتراض کرده و اعتصاب رسمي خود را اعلام نمودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اين كارگران كه نسبت به نحوه انعقاد قرارداد و شرايط سخت و طاقت فرساي كاري در اين شركت معترض بودند با برپايي تجمع خواستار پيگيري و رفع مشكلات اين شركت از سوي مسئولان ذيربط شدند.

تعدادي از اين كارگران سوء مديريت که باعث ايجاد اين اختلال ها در شركت لاستيك سازي خوزستان شده است اشاره كردند و گفتند: 25 فروردين ماه با توافقي كه با نماينده مديريت شركت صورت گرفت مقرر گرديد قرار دادها بر اساس سابقه كار به صورت 3 ماهه، 6 ماهه و 1ساله باشد، ولي نماينده شركت پس از چند روزاين نوع قرارداد را رد كرد واز انعقاد قرارداد به صورت 1 ماهه خبر داد.

اين كارگران با بیان اينكه در شركت لاستيك كارگراني با بيش از 20 سال سابقه کار وجود دارد تصریح کردند: در طي روزهاي گذشته 25 نفر از كارگران كه با شركت قرارداد داشتند اخراج شده و مديريت 25 نفر ديگر را به جاي آن ها به صورت پيمانكاري به كار گرفت.

فرماندار گتوند درخصوص مشكلات شركت لاستيك و اعتصاب كارگران اين شركت بیان کرد: به عنوان نماينده دولت و خدمتگذار مردم هم از افزايش توليد و منافع شركت دفاع مي كنيم هم از حقوق كارگران اين شركت حمايت مي نماییم.

سيد مجيد صالحي اظهار داشت: شركت لاستيك تنها شركت فعال در شهرستان گتوند مي باشد و تمام تلاشمان را در جهت حمايت از اين شركت و پيگيري حقوق و مطالبات كارگران به كار می گیریم.

وی با اشاره به اينكه كاركنان شركت لاستيك خوزستان از قشر آسيب پذير منطقه هستند گفت: هدف بنياد مستضعفين از تاسيس اين شركت در شهرستان گتوند اشتغالزايي و محروميت زدايي بوده و مديريت شركت بايد هرچه سريع ترجهت رفع مشكلات اين شركت اقدام نماید.

صالحی افزود: دولت تدبير و اميد به منظور راه اندازي و حمايت از شركت ها قرار است تسهيلات كم بهره پرداخت كند و شركت لاستيك سازي خوزستان در اولويت دريافت تسهيلات قرار دارد.

وي با بیان اینکه درحال پيگيري جهت رفع مشكلات اين كارگران هستيم، خواستار تغيير روش مديريت در اداره اين شركت و بازگشت به كار كارگران اخراجي شد.

شركت لاستيك خوزستان در محدوده شهرستان گتوند در شمال خوزستان توليد كننده تيوپ انواع خودرو در كشور مي باشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.