10 هزار خانوار در 150روستاهای استان کرمانشاه از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت:برای تامین آب 150 روستای استان در سال جاری برنامه ریزی شده است که 10 هزار خانوار در این روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

ایرج شهبازی افزود: این کار در قالب مجتمع‌های آبرسانی انجام می‌شود که هنوز تعداد دقیق آنها مشخص نیست، اما برای انجام این طرح 50 تا 60 میلیارد تومان اعتبارنیاز است که باید تامین شود.

وی گفت: برای تحت پوشش قرار دادن روستاها میزان ساعت آبی که در اختیار دارند، جمعیت روستا و ... مد نظر قرار می‌گیرد، اما تلاش می‌کنیم اعتبارات عادلانه بین روستاهای استان توزیع شود.

شهبازی افزود :سال گذشته تعداد روستاهایی که از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند 100 روستا با بیش از هشت هزار خانوار جمعیت بودند که این کار در قالب ایجاد 24 مجتمع آبرسانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این روستاها کاملا بدون آب بودند و برخی هم فقط چند ساعت در شبانه روز آب داشتند.

شهبازی به آبرسانی سیار به روستاها نیز اشاره کرد و ادامه داد: اکنون 135 روستا را به صورت سیار آبرسانی می‌کنیم که با نزدیک شدن فصل گرما تعداد آنها بیشتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه عنوان کرد: اینتعداد در فصل گرما به 300 روستاها هم خواهد رسید و ما سال گذشته در پیک فصل تابستان 375 روستا را آبرسانی کردیم.


انتهای پیام/پ



برچسب ها: کرمانشاه ، بهرمندی ، هزار ، نعمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.