مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت:آیین تجلیل ازاستاد "جعفر کازرونی" نویسنده برجسته کرمانشاهی روز سه شنبه ساعت یازده صبح درمجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم رحیمی زنگنه گفت: به پاس سالها تلاش و زحمت استاد«جعفر کازرونی» مراسم نکوداشتی با حضور دوستداران فرهنگ و هنر برای تقدیر از زحمات این نویسنده برجسته کرمانشاهی برگزار می‌شود.

رحیمی زنگنه با بیان اینکه استاد کازرونی به عنوان یک داستان‌نویس نزد کرمانشاهیان شناخته شده است گفت: استاد کازونی از چهارده سالگی نویسندگی را آغاز کرده و امروز که ۶۹ سال از عمرش می‌گذرد کتابهای بسیاری را از خود به یادگار گذاشته‌اند.

وی گفت:او در زمینههنر نویسندگی و ادبیات قصه‌نویسی، ده‌ها اثر داستانی خلق کرده که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های "لاله‌های تلخ"، "یک روح در دو بدن"، "سارقین"، "وقتی که دانه‌های برف به رقص در می‌آیند"، "نسل آخر" (رمان)، "بام غلتان"، "خشم"(رمان)، "بوی نان" (مجموعه داستان)، "آدم‌ها و آهن‌ها" (رمان)، "آدمک‌ها" و"بیرق‌های سرخ" اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: این نویسنده برجسته به تازگی یک مجموعه داستان شامل ۲۹ قصه باعنوان «بشقاب‌های خط خورده» را به رشته تحریر درآورده است.

رحیمی زنگنه اظهار کرد: استاد کازرونی از طبع شعر نیز برخوردار است و علاوه بر این چندین اثر در حیطه نقد ادبی شعر و ادبیات داستانی و همچنین در حوزه تاریخ و پژوهش از خود به یادگار گذاشته است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.