3 هزار کودک اوتیسمی در استان اصفهان شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر کل سازمان بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه بر آورد ماهیانه یک کودک اوتیسمی 30 میلیون ریال است گفت: با اینکه نیمی از هزینه یک کودک اوتیسمی از سوی مراکز بهزیستی پرداخت می شود اما ماهانه یک کودک اوتیسمی با خدمات ارائه شده از سوی مراکز بهزیستی برابری ندارد.

سعید صادقی با اشاره به شناسایی3 هزار کودک اوتیسمی در استان اصفهان گفت: آمارهای بین المللی نشان می دهد از هر 100 کودک یکی، مبتلا به اوتیسم است.

وی با اشاره به پرداخت یارانه 3 میلیون و600 هزار ریالی به بیماران اوتیسمی تصریح کرد:این هزینه در اولین پنجشنبه هر ماه و در مراکز بهزیستی خدمات آموزشی و توان بخشی به تعدادی از اوتیسمی ها پرداخت می شود.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان اصفهان افزود:بیماری اوتیسم درمان قطعی ندارد و به2 صورت خفیف یا شدید است و بیماران با بهره های هوشی متفاوت می توانند تحت آموزش های خاص، در زمینه شغلی و تحصیلی موفق شوند.

اوتیسم، یک اختلال رشد است که در سه سال اول زندگی ظاهر می گردد. این بیماری با تاثیر بر روی مغز کودک، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن را مختل می کند.



انتهای پیام/م
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.