مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: طبق نتایج و بررسی‌های روان‌پزشکی و روانشناسی در حال حاضر یک درصد از کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سعید صادقی پیش از ظهر امروز در جشن روز جهانی اوتیسم که به همت معاونت توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان برگزار شد اظهار کرد: سازمان بهزیستی که یکی از متولیان حمایت از کودکان دچار اختلال اوتیسم است تمام تلاش خود را برای حمایت‌های فردی، و اجتماعی از این کودکان با کمک پدران و مادران انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 6 مرکز آموزش و نگهداری کودکان دچار اختلال اوتیسم در اصفهان فعال هستند که امیدواریم این تعداد مرکز تا پایان سال جاری به 8 مرکز افزایش یابد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان این استان را نخستین استان دارای مراکز آموزش و نگهداری کودکان دچار اختلال اوتیسم در کشور دانست و تصریح کرد: طبق نتایج و بررسی‌های روان‌پزشکی و روانشناسی در حال حاضر از هر 100 کودک یک نفر مبتلا به اختلال اوتیسم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در استان اصفهان تحت پوشش هستند، اشاره کرد: خوشحالیم که این هزار کودک شناسایی شده و از برچسب عقب ماندگی ذهنی رهایی یافتند.

صادقی با بیان اینکه اختلال اوتیسم یک اختلال عصب‌شناختی است که دلیل آن شناسایی نشده، گفت: امیدواریم با آموزش مناسب، حساسیت اجتماعی، به‌کارگیری رسانه‌ها و موارد دیگر روزبه‌روز شرایط بهتری را برای ارتقای شرایط این کودکان فراهم کنیم.





انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار