با کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در محوطه چشمه‌علی دامغان ، فضای این مجموعه گردشگری ساماندهی و بهسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ناظر عالي پروژه مرمت و ساماندهي مجموعه چشمه علي دامغان ، هدف از بهسازي فضاي سبز مجموعه چشمه علي را بازگرداندن اين مجموعه تاريخي – طبيعي به تصوير موجود اين مجموعه در دوره قاجار عنوان كرد و گفت: چشمه‌علي يكي از پربازديدترين آثار تاريخي- طبيعي استان سمنان است.
اميدعلي صادقي  اظهار داشت : با كاشت درختان تبريزي و چنار و كاشت گل‌هاي متنوع، فضاي مطبوعي در مجموعه چشمه علي ايجاد شده است .
 وی با بیان اینکه مجموعه چشمه علی در ۳۰ کیلومتری شمال دامغان متشکل از بناهای تاریخی و باغ پیرامون آن به همراه چشمه جوشان است اضافه کرد: این مجموعه، دوبنای با ارزش تاریخی مربوط به اواخر دوره صفویه و اوایل دوره‌ی قاجاریه دارد و به شماره‌ ۸۳۰ در فهرست آثار ملی کشوربه ثبت رسیده است.
ناظر عالي پروژه مرمت و ساماندهي مجموعه چشمه علي دامغان تصریح کرد: این منطقه به خاطر سرسبزی و خوش آب وهوا بودنش، از زمانهای بسیار دور مورد توجه مسافران به خصوص سلاطین قاجار بوده است و هم اکنون دو ساختمان از ساختمان‌های بسیاری که در دوره قاجار در این محل ساخته شده بود باقی مانده است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.