معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از ثبت‌نام 55 فرهنگی و 178 دانش‌آموز آموزش و پرورش ناحیه یک و 2 زنجان در سرای اهل قلم استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، عباسی در آیین افتتاح سرای اهل قلم در زنجان اظهار کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی در تلاش برای شکوفاسازی استعدادهای دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه این معاونت با بررسی‌های صورت گرفته متوجه شد با آموزش رسمی امکان شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان فراهم نمی‌شود، تصریح کرد: در این زمینه برنامه‌های مکملی در آموزش و پرورش برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری چندین جلسه داخلی به منظور تشکیل سرایی برای دانش‌آموزان در آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: چندین جلسه نیز آموزش و پرورش با اصحاب قلم اقدام به برگزاری جلسات هم فکری کرده است.

عباسی با اشاره به لزوم شناسایی استعدادها و توانمندی‌های نوقلمان عنوان کرد: باید این توانمندی‌ها شناسایی، جذب و پرورش داده شود.

وی با اشاره به اینکه کانون سهروردی به عنوان دبیرخانه سرای اهل قلم فعالیت خود را آغاز کرده است، اضافه کرد: دانش‌آموزان در هر سه مقطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه می‌توانند در این سرا فعالیت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این سرا برای نخستین بار در استان زنجان در نواحی یک و 2 به صورت پایلوت فعالیت خود را آغاز می‌کند، اظهار کرد: با آغاز فعالیت این سرا آموزش‌ها به سمت تخصصی‌تر شدن حرکت می‌کند.

عباسی از ثبت‌نام 55 فرهنگی در سرای اهل قلم خبر داد و اضافه کرد: 178 دانش‌آموز از نواحی یک و 2 برای حضور در این سرا ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها در سال جاری به صورت عمومی ارائه می شود، اظهار کرد: در سال‌های آتی آموزش‌های ارائه شده در این سرا تخصصی‌تر می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه جذب و شناسایی نخستین مرحله فعالیت در این حوزه است، تأکید کرد: علاقه‌مندسازی افراد برای فعالیت در عرصه نخستین گامی بود که در این حوزه باید برداشته می‌شد.

عباسی با بیان اینکه استعدادهای فراوانی در استان زنجان در حوزه نویسندگی وجود دارد، اضافه کرد: باید تلاش شود ذوق و هنر این افراد با علم و تخصص عجین شود تا در سال‌های آتی بتوان از هنر این افراد بهره‌مند شد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.