زنجان؛

ضرورت اهتمام بیشتر برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی

استاندار زنجان گفت:دستگاه های اجرایی کشور از اجرای برنامه هایی که در تقابل با سیاست های کشور می باشد پرهیزکرد و تمام اهتمام خود را برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی معطوف نمایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ استاندار زنجان در سومین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به برنامه ریزی های وزارت جهاد کشاورزی و هدف گذاری وزارتخانه یاد شده برای توسعه کشت گلخانه ای و اقداماتی که سایر استانها با توجه به کمبود آب در سطح کشور داشته اند از جهاد کشاورزی استان درخواست کرد که برنامه مشخص در رابطه با توسعه کشت گلخانه ای در سطح استان برای سال جاری ارائه نمایند.

وی با اشاره به ضرورت ارائه برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی ستاد اجرایی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مستقر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخواست کرد که این برنامه ها می بایستی بر اساس ضوابط ابلاغی تدوین و بر خود دستگاه های اجرایی که پیشنهاد خود دستگاه ها می باشد ابلاع و نظارت مستمر و پایش اجرای این برنامه ها نیز انجام گیرد.

انصاری سال 95 را سال اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان و اشاره کرد: اقتصاد مقاومتی مفهوم جدیدی نمی باشد و در سال 1377 و قبل از اینکه وارد تدوین برنامه سوم توسعه شویم دولت طرح تحول اقتصادی کشور را تدوین کرد و اولین بند آن مقاوم سازی اقتصاد کشور در مقابل تکانه های اقتصادی بوده و این طرح به حضور مقام معظم رهبری تقدیم و مورد تایید ایشان قرار گرفت و قرار شد مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه سوم این طرح و چارچوب آن را مورد توجه قرار دهند.

استاندار زنجان با اشاره به مفهوم کاملی از اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی را اقتصادی جدا و خارج از اقتصاد فعلی کشور ندانسته که به عنوان اقتصادی از اقتصاد کشور محسوب شده و موضوع ضرورت یا عدم ضرورت اجرای آن به عنوان کاری فوق برنامه مورد نظر قرار گیرد.

انصاری گفت:برنامه اقتصادی کشور می بایستی در چارچوب سیا ست های اقتصاد مقاومتی تنظیم و تمامی برنامه های اقتصادی کشور نیز در این چارچوب طراحی و اجرا خواهند شد.

وی اضافه کرد :برنامه هایی که در کشور در خصوص توسعه اقتصادی کشور طراحی و تدوین شده در چارچوب اقتصاد مقاومتی است لذا باید بر اجرای آن تاکید و یک سری فعالیت های خاص که برای اجرایی شدن مطلوب سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان برنامه ویژه و خاص مطرح می باشد ضرورت دارد طراحی و اجرا شود.

انصاری تاکید کرد :دستگاه های اجرایی کشور از اجرای برنامه هایی که در تقابل با سیاست های کشور می باشد پرهیزکرد و تمام اهتمام خود را برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی معطوف نمایند.

در این جلسه مدیران جهاد کشاورزی و آب منطقه ای استان با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد مقاومتی برنامه های خود برای اجرا در سال 1395 را ارائه کردند.



انتهای پیام/ن

برچسب ها: ضرورت ، اهتمام ، اقتصاد ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.