رئیس اداره هواشناسی شهرستان نیشابور گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون 187.7 میلی‌متر بارش در شهرستان نیشابور ثبت‌ شده است که این میزان نسبت به سال مشابه افزایش داشته است.

افزایش میزان بارندگی های نیشابور نسبت به سال گذشتهبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی؛ مهدی بلوکی افزود: نسبت به سال گذشته همین زمان افزایش 7.7 میلی‌متری و در طولانی‌مدت نیز افزایش 4.6 میلی‌متری بارش را شاهد بوده‌ایم.

وی گفت: در روزهای دوم و سوم فروردین امسال هشت میلی‌متر و در روزهای 13 و چهارده فروردین نیز 32.7 میلی‌متر بارش در نیشابور به ثبت رسیده است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان نیشابور افزود: برای کشاورزی دیم شهرستان، بارش‌ها تا پایان اردیبهشت و تناوب آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که طبق پیش‌بینی‌ها این بارش‌ها اتفاق خواهد افتاد.

بلوکی با اشاره به اینکه اگر طبق پیش‌بینی‌ها بارش داشته باشیم وضعیت کشاورزی بهبود خواهد یافت، گفت: بارش برف در این شهرستان وضعیت خوبی نداشته است و برای برخی کشت‌ها که به رطوبت عمیق نیاز دارند مشکل‌ساز خواهد شد.

وی در پایان کمترین دمای سال گذشته شهرستان را منفی 13.7 درجه سانتیگراد در آذر عنوان کرد و افزود: بیشترین دما نیز 42 درجه سانتیگراد بود که با توجه به اقلیم شهرستان طبیعی بود.

انتهای پیام//


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.