ساخت نخستين دكل حفاري ایرانی درخراسان رضوی

رئيس پارك علم و فناوري خراسان از طراحي و ساخت نخستين دكل حفاري ايراني توسط يكي از شركت هاي دانش بنيان اين استان خبر داد.

ساخت نخستين دكل حفاري ایرانی در استان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دكتر سيد حسن علم الهدايي در مراسم رونمايي از اين دكل گفت: با طراحي و ساخت اين دكل، ايران در زمينه طراحي و ساخت اين محصول خودكفا شد.

وي با بيان اين كه دكل مزبور با عنوان 'تراولينگ بلاك' توسط شركت مديريت و تداركات ساخت توس ساخته شده است، افزود: اين شركت با توجه به نياز كشور در سال 1389تصميم به ساخت دكل گرفت و در مناقصه برگزار شده بين 16 كشور خارجي برنده شد.

وي اظهار كرد: نقش عمده اين دكل كه قابليت حفاري حدود هفت هزار متر را دارد، كاهش بار روي دكل هاي حفاري است.

علم الهدايي گفت: قيمت جهاني اين دكل 146هزار دلار است و كشورهاي اصلي توليد كننده آن آمريكا، چين و آلمان هستند.

وي با تشكر از حمايت معاونت علمي نهاد رياست جمهوري از اين پروژه افزود: پارك علم و فناوري خراسان تاكنون كمك هاي بسيار به صنعت نفت و پتروشيمي كرده و در دوران تحريم نيز پروژه هاي بسيار به اجرا درآورده است.

وي با اشاره به همكاري پارك علم و فناوري خراسان با شهرداري مشهد در زمينه پسماند، قطارشهري و چند پروژه ديگر اظهار كرد: شركتهاي زيرپوشش اين پارك علم و فناوري در حوزه انرژي عملكرد قابل ملاحظه اي داشته و انواع پمپ هاي كمپرسور با فشار زياد و شيرآلات خاص حوزه صنعت نفت و گاز را طراحي و توليد كرده اند.

معاون انرژي مركز همكاري هاي علمي و فناوري رياست جمهوري نيز در اين مراسم به اهميت اين دكل ها اشاره كرد و گفت: اين نوع دكل ها براي عمليات حفاري، حياتي بوده و هزينه خريد آن قابل توجه است.

وطن خواه افزود: مركز همكاري هاي علمي و فناوري رياست جمهوري در زمينه توسعه درون زا فناوري در توسعه داخلي، انتقال تكنولوژي، كمك به انتقال دانش فني و بخش هاي ديگر مرتبط با اين زمينه ها فعاليت مي كند.

وي اظهار كرد: در بخش معاونت انرژي نيز توان مناسبي براي همكاري با استانها وجود دارد و يكي از اولويت هاي امسال مديريت و پسماند زباله است.

//انتهای پیام

برچسب ها: دکل ، حفاری ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.