مدیر گروه هنر دانشگاه پیام نور مشهدگفت : یکی از آرزوهای قدیمی هنرمندان مشهد، اجتماع هنرمندان در یک محدوده بود که با برگزاری بازار هنر فیروزه ای محقق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،سید محمد فضائلی پس از بازدید از بازار هنر فیروزه ای پراکندگی هنرها را علت ضعیف بودن اقتصاد هنر مشهد دانست و افزود: در گذشته هنرهای مشهد پراکنده بود و گردشگر برای پیدا کردن هنرهای مخصوص شهر، بسیار سردر گم بود و این باعث شده بود که بازار اقتصادی هنر مشهد ضعیف شود.

وی بازار فیروزه ای را اتفاق مبارکی دانست و گفت: حتی اگر این بازار، موقت برگزار شود، بازهم تجربه ای ارزشمند خواهد بود و به تصمیم گیران و مسئولین شهری کمک می کند که بتوانند در مکان های مختلف، وجهه فرهنگی شهر را نشان دهند.

مدیر گروه هنر دانشگاه پیام نور مشهد دسترسی آسان به اساتید هنر را یکی از ویژگی های خوب بازار دانست و گفت: بسیاری از اساتیدی که به سختی در سطح شهر یافت می شوند،به راحتی اینجا جمع هستند ومی توان به راحتی با هنرمندان گفت و گو کرد و از تجربیات آن ها استفاده کرد.

فضائلی افزود: همچنین، دانشجویانی که به دنبال کارهای تحقیقی و اساتید هر رشته هستند، بسیار راحت می توانند در این بازار به هدف خود برسند و جنیه پژوهشی بازار را تقویت کنند.

وی در مورد سوغات هنری مشهد خاطر نشان کرد: هنر فیروزه کوبی که 40 سال پیش در مشهد زاده شده و به اسم اصفهان سند خورده ، می تواند یکی از سوغات های خاص هنری مشهد باشد که با توجه به گران بودن آن، قطعات سنگی و فرش مشهدی و هنرهای وابسته به آن هم می تواند از سوغات مشهد باشد.

فضائلی از معاونت فرهنگی شهرداری برای ایجاد چنین فضایی تشکر کرد و گفت: تا حمایت فرهنگی و راهبرد اقتصادی بازار نباشد، در بازار اتفاق خاصی نمی افتد، اما حمایت معاونت می تواند هنرمندان را هدایت کند.

گفتنی است بازار فیروزه ای ، نخستین بازار هنری و سوغات فرهنگی مشهد در میدان شهداست. این بازار در دو فاز هنری و سوغات فرهنگی دارای 70 غرفه است که در 14 زمینه هنری از دوم تا 30 فروردین ماه دائر است و احتمال تمدید آن نیز وجود دارد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.