برای تبدیل شهرستان محروم قلعه گنج به شهر نمونه اقتصاد مقاومتی تاکنون صدها طرح اشتغالزا در این شهرستان اجرا شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجتی نماینده بنیاد مستضعفان و مدیر منطقه ای طرح توسعه و پیشرفت قلعه گنج در جلسه شورای اطلاع رسانی استان کرمان گفت :برای اجرای این طرحها تاکنون 55 میلیارد تومان اعتبار ازسوی بنیاد مستضعفان هزینه شده است تا مردم شهرستان قلعه گنج از شغل های ثابت با درآمد پایدار برخوردار شوند.

وی افزود: تاکنون در 20 روستای قلعه گنج به 450 نفر تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شده است و طرحهای خوداشتغالی در 40 روستای دیگر در دست مطالعه است.

آقای حجتی همچنین از آموزش 60 بانوی قالیباف دراین شهرستان خبر داد و گفت: این افراد در منازل خود مشغول قالیبافی هستند.
حجتی حجم سرمایه گذاری در بخش دامداری شهرستان قلعه گنج را 17 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: طرح دامداری نیمه تمام قلعه گنج با امکان پرورش 3 هزار راس بز شیر ده با همکاری مردم بزودی راه اندازی می شود . نماینده بنیاد مستضعفان به احداث هتل 4 ستاره کپری در این شهرستان نیز اشاره و یادآورشد: این هتل منحصر به فرد هم اکنون پذیرای مسافران است .
حجتی همچنین از تجهیز بیمارستان قلعه گنج ، راه اندازی کارخانه روغن کشی کنجد و تولید رب گوجه فرتگی به عنوان دیگر طرحهای در دست اجرا نام برد و گفت :پهنه های معدنی این شهرستان نیز در دست مطالعه است و با تشکیل شرکتهای معدنی در قلعه گنج کار بهره برداری به مردم واگذار خواهد شد .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اشتغال ، قلعه گنج ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.