مشکلات جاده هاي شهرستان خوي تا آخرسال 95 حل مي شود

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ فرماندار خوی در نشست خبری با خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت:دربخش راه وحمل ونقل جاده ای قرار است تايک سال آينده مشکلا ت جاده ها حل شودوبراي به اتمام رسيد ن جاده خوي ايواوغلي حدودا100ميليارد ريال اعتبار لازم است که به بهره برداري برسد.

سيواني اصل درسخنان خود به مرز رازي اشاره کردو گفت: مرز رازی یکی از مهمترین مرزهای رسمی کشورمان در آذربایجان غربی است که در سالهای گذشته نقش و جایگاه خود را در اقتصاد کشورمان و استان به اثبات رسانده است وازدوم ارديبهشت به بعد احداث پايانه هاي اين مرز شروع خواهد شد.

وی درادامه به مسائل فرهنگی اشاره کرد و افزود: مسائل فرهنگی جزء ضروریت های اولیه زیست اجتماعی و بشری است و ما باید برای توسعه فعالیتهای فرهنگی بسترهای لازم را به وجود آوریم و این در حالی است که تاکنون شهرستان خوی فاقد سینما، فرهنگسرا و خانه فرهنگی بوده و اکنون با توجه به این امر مهم درنظر داریم دردوماه آينده راه اندازي کافه کتاب ویک سالن سينما رابرای علاقمندان حوزه کتاب وسينمااحداث کنيم.

حسین سیوانی دراين جلسه به مشکلات آب و بهداشت این شهرستان اشاره کرد و گفت: پیگیر احداث سد غازان و انتقال آب شرب از سد آغ چای به خوی هستیم ، که اگر تاسه سال آينده مشکلات آب شرب حل نشود دچارمشکلات بزگي دربخش آب شرب خواهيم بود و در بخش بهداشت ودرمان نیز درنظر داریم بیمارستان 32 تختخوابی تأمین اجتماعرا دردهه فجر به بهره برداري برسانيم.

وی ازاجراي دوفازدرمحوطه شمس تبريزي خبردادو اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌ها و صحبت‌های انجام شده با مسئولان و جلسات مکرر در مورد بارگاه شمس تبریزی قرار است اجرای طرح ساخت مزار شمس تبریزی در دو فاز انجام گیرد و تا هفتم مهر سال 1395 اولین فاز همزمان با شروع هفته بزرگداشت شمس آماده شودوبرنامه هاي متنوع دراين بارگاه اجرا شود.

وي درپايان به برگزاري جشنواره فرش درشهريورماه امسال درخوي اشاره کرد وگفت:درمورد فرش خوي غفلت کرديم که درتمام بازارهاي فرش جهان وايران فرش خود موجود است که بيش از40درصد فرش بازار تبريز را، فرش خوي پرکرده است.

وي ادامه داد دراين جشنواره مهمانان بزرگ خارجي وداخلي درعرصه فرش شرکت خواهند کرد وفرش خوي را به تمام کشورها معرفي خواهيم کرد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: مشکلات ، جاده ، ارومیه ، خوی ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.