معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: حدود 90 درصد از مزارع شمال استان هنوز نیاز به آبیاری دارند و با توجه به ورود سامانه بارشی به استان که توأم با بادهای نسبتاً شدید است، کشاورزان به هیچ وجه در این مدت مزارع خود را آبیاری نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  محمد قاسمی نژاد گفت: در روزهای اخیر طی اطلاعیه‌ای از کشاورزانی که مزارع آن‌ها هنوز نیاز به آبیاری دارند خواستیم تا بعد از سامانه بارشی مزارع خود را آبیاری کنند و کشاورزانی که اکنون در حال آبیاری مزارع خود هستند، آبیاری را موقتا متوقف کنند.
وی افزود: محصولات گندم و کلزا باید با رطوبت مناسب برداشت شوند و به علت اینکه بارندگی رطوبت مزارع را افزایش می‌دهد، بنابراین کشاورزان باید نسبت به برداشت به موقع مزارع خود اقدام کنند تا با افزایش رطوبت و محصولات خود و به تبع آن بروز مشکل در هنگام تحویل محصولات، مواجه نشوند.
قاسمی نژاد عنوان کرد: مجموعه مراکز خرید نیز باید سریعا تمهیدات لازم برای مرکز روباز را فراهم کنند و گندم‌های خریداری شده را به مراکز سرپوشیده انتقال دهند و در صورت ناچار شدن به نگهداری گندم در مراکز روباز حتماً از پوشش های برزنتی استفاده کنند.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون 5 هزار هکتار از مزارع گندم استان برداشت و 15 هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل داده شده است. همچنین حدود 500 تن کلزا از 300 هکتار اراضی تحت کشت این محصول برداشت کردیم .
وی با بیان اینکه عملیات برداشت حدود 7 تا 10 هزار هکتار از مزارع جو انجام شده است، یادآور شد: شرکت پشتیبانی امور دام متولی خرید جو است که متاسفانه به دلیل عدم اقدام این شرکت نسبت به خرید، کشاورزان ناچار شدند تا هر کیلوگرم محصول را با قیمت 600 تا 650 تومان به واسطه‌ها و دلالان بفروشند، در صورتی‌که قیمت خرید تضمینی جو 1002 تومان و 8 ریال اعلام شده و کشاورزان مجبور به فروش محصول جو با نرخی معادل 55 درصد قیمت تضمینی شدند.


 انتهای پیام/

برچسب ها: خوزستان ، محصول ، دلال ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.