نماينده مردم دشت آزادگان و هويزه در مجلس شوراي اسلامي گفت: جلگه حاصلخيز خوزستان به علت سياست‌هاي غلط وزارت نيرو فلج شده است.

فلج شدن جلگه حاصلخیز خوزستان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اهواز،  قاسم ساعدي با اشاره به متضرر شدن بخش کشاورزي خوزستان ازنبود آب کشاورزي و انتقال بي‌رويه آب استان خاطرنشان کرد: جلگه حاصلخيز  خوزستان با وجود برخورداري از رودخانه‌هاي کرخه، کارون و جراحي به علت سياست‌هاي غلط وزارت نيرو کشاورزي  فلج شده است.

وي ادامه داد: نابود شدن زمين‌هاي کشاورزي استان به تدريج بخش مربوط به صنعت کشاورزي را نيز دچار بحران جدي خواهد کرد.

نماينده مردم دشت آزادگان  و هويزه در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: وزارت نيرو نمي‌خواهد اشتباهاتي را که در استان خوزستان مرتکب شده را قبول کند، چرا که ابتکارات اين وزارت در
استان علمي نيست و سبب از بين رفتن بخش‌هاي مهم اقتصادي استان شده است.

وي با بيان اينکه چند سالي است که بخش زيادي از اراضي کشاورزي دشت آزادگان شامل سهميه تخصيص آب کشاورزي نشده است، عنوان کرد: 50 هزار هکتار از اراضي کشاورزي دشت آزادگان، مناطق 3 و 4 بستان، غرب سوسنگرد تا نقطه صفر مرزي چذابه به مقدار 25 هزار هکتار آب کشاورزي اختصاص داده نشد.


ساعدي با بيان اينکه بيشتر مردم حوزه دشت آزادگان، کشاورز هستند و تمام امورات معيشتي خود را از طريق کشاورزي تأمين مي‌کنند، گفت: مسئولاني که در وزارت نيرو تصميم به انتقال آب استان گرفتند ، آيا به فکر تأمين معيشت مردم به ويژه مردم روستايي بوده‌اند؟!


وي با اشاره به حاصلخيز بودن زمين‌هاي کشاورزي دشت آزادگان در کشت صفي‌جات، گندم و جو تصريح کرد: در سال‌هاي گذشته دشت آزادگان مقام اول تا سوم را به لحاظ بهره‌وري و ميزان محصولات زراعي در کشور کسب کرد اما سياست‌هاي اخير آب، مزارع را تبديل به شوره‌زار کرده است.


نماينده مردم دشت آزادگان  و هويزه در مجلس شوراي اسلامي با ابراز تأسف از سهميه بندي آب مورد نياز بخش کشاورزي گفت: بالاتر از سد سيمره، آب سهميه‌ بندي شده است اما کشاورزان آن نواحي حدود نيم ميليارد متر مکعب خارج از سهميه قانوني، آب کشاورزي دريافت مي‌کنند که نسبت به اين بي‌عدالتي و تبعيض نمي‌توانيم سکوت کنيم.



ساعدي با اشاره به اجراي طرح 550 هزار هکتاري مقام معظم رهبري در استان خوزستان بيان کرد: از آنجايي که بخشي از اين طرح در زمين‌هاي  دشت آزادگان در حال اجرا است ، اما متاسفانه اجراي آن بر اساس برنامه پيش نمي‌رود و پيشرفت آن به کندي صورت مي‌گيرد.


وي خاطر نشان کرد: انتظار مي‌رفت با توجه به اشراف سازمان جهادکشاورزي سوسنگرد به شرايط اقليمي و زمين‌هاي منطقه نظارت طرح به جهاد کشاورزي داده شود ، اما متاسفانه مخالفت شد.


نماينده مردم دشت آزادگان  و هويزه در مجلس شوراي اسلامي مخالفت با نظارت جهادکشاورزي دشت آزادگان بر طرح 550 هزار هکتاري را از عوامل کندي پيشرفت طرح عنوان کرد و افزود: از
مديريت جهاد کشاورزي استان درخواست کرديم حداقل نظارت طرح را به دشت
آزادگان بدهند.

وي تاکيد کرد: دخالت نداشتن نيروهاي بومي نه تنها در بخش کشاورزي ، بلکه در بخش‌هاي ديگر سبب متضرر شدن منطقه و استان شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.