مدیر کاخ نیاوران از تشکیل جلسه کمیته فنی برای نظارت بر فعالیت‌های کاخ خبر داده و گفته است مرمت کاخ صاحبقرانیه همچنان ادامه دارد.

سید رحمت الله رئوف مدیر کاخ نیاوران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند مرمت کاخ صاحب قرانیه گفت: مطالعات مشاور ما رو به اتمام است و امروز جلسه‌ای با کمیته فنی برای نظارت بر فعالیت‌های کاخ در خصوص آخرین تصمیمات نحوه مرمت صاحب قرانیه داریم و پس از اتمام مطالعات وارد مرحله اجرایی آن می‌شویم. مرمت کاخ صاحب قرانیه تا پایان سال جاری ادامه دارد.

وی در خصوص میزان بازدیدکنندگان نسبت به سال گذشته بیان کرد: ما سال گذشته به علت تعطیلی دو روزه کاخ سعد آباد آمار بازدیدکنندگان به نیاوران بیشتر بود ولی امسال به علت مشکلات فنی و رانش ساختمان کاخ صاحب قرانیه این ساختمان تعطیل شد و باعث کاهش بازدیدکنندگان ما شد.

رئوف با اشاره به برنامه‌های نوروز 95 کاخ نیاوران عنوان کرد: ما برنامه‌های متنوعی داشتیم که می‌توان به کارهایی چون نصب بنرهای تبریک سال نو و نام گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری، بروز رسانی سایت مجموعه، افزایش ساعات بازدید، ارسال خبر هر روزه به رسانه‌ها، فروش بلیط در دو درب کاخ، بازسازی سرویس بهداشتی، استفاده از دانشجویان مرتبط با مجموعه برای راهنمایی مردم، استقرار دو بوفه برای خدمت به مردم، راه اندازی فروشگاه فرهنگی در مجموعه، برپایی آلاچیق ترکمن‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی با عنوان تهران زیبا که در ضلع جنوبی و مجموع صاحب قرانیه اشاره کرد.

گفتنی است؛ سال گذشته بود که رانش کاخ صاحب قرانیه اتفاق افتاد و که برای حفاظت از این مجموعه مدیر کاخ نیاوران کمیته نظارتی را تشکیل داد تا روند حفاظت و مرمت این کاخ بهتر صورت گیرد اما طبق گفته های مدیر کاخ زمان مرمت تا پایان سال ادامه خواهد داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.