عده‌ای با چنین اقدامی قصد سوء استفاده از این مجموعه را داشتند که ما هم در پی این اتفاق به بخش حقوقی سازمان میراث نامه‌ای ارسال کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویداد عجیب و تاسف انگیز بود، یکی از سایت های فروش اجناس، آگهی فروش کاشی متعلق به کاخ نیاوران را منتشر کرد .فروشنده این کالا، عنوان کرده که این کاشی متعلق به قسمت پشتی کاخ نیاوران است و در یک مجموعه شخصی نگهداری می شود. اندازه این کاشی 14*14سانتیمتر است  و 420هزار تومان قیمت گذاری شده است. فروشنده در آگهی خود تاکید کرده که اصالت این کالا مورد تایید است  و تا  تاریخ 29 دی 95 امکان ارسال کالا را ندارد. 

بنای تاریخی کاخ نیاوران  در تاریخ 6 خرداد 1377 به ثبت ملی رسیده و از اهمیت تاریخی و فرهنگی زیادی برخوردار است و بی تردید حراست و نگهداری دقیق از آن، امری بسیار مهم است، و بی تردید دست های متعرض به راحتی و با خیال راحت نمی تواند تکه ای از آن را برداشته و  برای فروش آن اعلان عمومی هم بدهند!

پاسخ سرپرست مجموعه نیاوران به آگهی فروش کاشی کاخ نیاوران!

خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در همین رابطه گفتگویی کوتاه با رحمت الله رئوف سرپرست مجموعه نیاوران گفت: تصویری که در سایت ها منتشر شده بود، جعلی است و چنین کاشی هایی در کاخ موجود نیست و از آنجایی که این افراد با چنین اقدامی از نام مجموعه سوء استفاده کردند، ما به بخش حقوقی سازمان میراث نامه ای فرستادیم و خواستار پیگیری این موضوع از طریق پلیس فتا شدیم.

وی در ادامه اظهار کرد: این کار توسط عده ای انجام میشود که با این کار خود قصد دارند سیستم امنیتی کشور را زیر سوال ببرند، ولی ما به کمک پلیس فتا پیگیر این موضوع هستیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.