مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: دشت تهران از اقلیم نیمه خشک به سمت خشک و بیابانی شدن در حال حرکت است.

تهران بیابان می‌شود؟!محمد هادی حیدرزاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نشست بی رویه زمین‌های تهران اظهار داشت: با توجه به این‌که نشست زمین آخرین مرحله قبل از بیابانی شدن در یک اکوسیتم است هم اکنون دشت تهران در این مرحله به سر می‌برد و دچار فرونشینی به میزان 30 تا 35 سانتی متر شده که عدد بالایی است.

وی تصریح کرد: دشت تهران از اقلیم نیمه خشک به سمت خشک و بیابانی شدن در حال حرکت است و کشور ما از لحاظ شرایط اقلیمی در یک دوره خشکسالی 30 ساله قرار گرفته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص دلیل فرونشست زمین گفت: کاهش عمق سفره‌های آب زیرزمینی‌ مهم‌ترین دلیل نشست بی رویه دشت تهران است و برداشت بی‌رویه آب، وجود چاه‌های غیر مجاز در سطح استان و حاکمیت شرایط اقلیمی که مانع از تزریق به موقع سطح آب‌های زیرزمینی شده از دلایل فرونشت دشت تهران و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی این دشت بوده است.

 حیدرزاده درباره راهکارهای مقابله با این بحران بیان کرد: برخورد با چاه‌های غیر مجاز، ورود جدی دستگاه قضائی و توزیع عادلانه آب بین کشاورزان از برنامه ریزی‌های انجام شده برای تشدید فرونشت دشت تهران است که از طریق وزارت نیرو  و دستگاه‌های اجرایی مربوطه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
چرا پلیس و دستگاه قضا با قدرت وارد نمی شوند؟
آخرین اخبار