ارتقای رتبه فضای کسب و کارمنوط به مساعدت دولت و هماهنگی ویژه بین مراکز آموزشی و پژوهشی از سوئی با چرخه تولید و خدمات از سوی دیگر است.

رضا ماكولاتی، كارشناس اقتصادي حوزه كسب و كار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وظایف كارآفريني در شرایط پسا تحريم و حضور سرمایه گذاران خارجی گفت: امروزه ، در شرایطی زندگی می کنیم که تعبییر  دهکده جهانی  برای آن به کار برده می شود و افراد می توانند افکار و ایده ها و خواسته های خود را در کمترین زمان ممکن ، به سمع و نظر دیگران در اقصی نقاط جهان برسانند.

 وی تصریح کرد: باید برای رسیدن به نقطه مطلوب با هوشیاری بتوانیم توانمندی های داخلی و همچنین سرمایه گذاران خارجی را به سمتی هدایت کنیم که مزیت های نسبی داخلی یعنی نیروی انسانی آموزش دیده بتواند در چرخه تولید با آخرین آموزه های تکنولوژیک ، کار آزموده شود. 

کارشناس اقتصادی اظهارداشت: باید حلقه های مفقوده هر چرخه را در داخل ، با جذب سرمایه خارجی و تکنولوژی آنان و نیروی انسانی داخلی به کالای واسطه ای تبدیل نمود تا علاوه بر صرفه اقتصادی برای آن محصول چرخه تولیدات داخلی تکمیل و به سمت یک مجموعه نسبتا کامل با قدرت انطباق سریع با تغییرات تکنولوژیک روز ، حرکت كنيم. 

اين کارآفرین ارتقای رتبه فضای کسب و کار را منوط به مساعدت دولت و هماهنگی ویژه بین مراکز آموزشی و پژوهشی از سوئی با چرخه تولید و خدمات از سوی دیگر دانست و گفت:با جلب و جذب سرمایه و هم راستا كردن آن با نیروی انسانی می توان براي ورود به بازار های جهانی و ایجاد زمینه های کسب و کار در داخل اميدوار شد .

 ماكولاتی تاكيد كرد: در صورت نقص قوانین ، اصلاح و به روز رسانی ضوابط و مقررات درهمه زمينه هااز ضروریات و الزامات دستیابی به شرایط نسبتا مطلوب برای ایجاد بازار کسب و کار موفق است.

 ارتقاي عملكرد سازماني با تركيب دانش وتجربه 

همچنين محمدرضا پرنو، كارشناس حوزه بازرگانی درباره خصوصيات مدير شايسته ، نقش دائمي آموزش ويادگيری در جهت تقويت و بهبود شرايط رابسيار با اهميت دانسته و برقراری ارتباط موثر را مهم ترين فاكتور آموزش عنوان كرد و گفت: مديرمسلط به ارتباط پويا می تواند به آسانی با ساير مدیران و مجموعه ها ارتباط برقرار كند. 

وی در پاسخ به سوالي مبنی بر اينكه اگر مديران در شرايط پسابرجام آموزش های لازم را نديده باشند، هنگام برخورد با سرمايه گذاران و مديران خارجی چه پيش می آيد؟ اظهارداشت: مديران بخش خصوصی با فراگيری تكنيك های كسب و كار، پيام اصلی را به طرف مقابل به خوبی منتقل كرده و ميزان خطاهای خود در سرمايه گذاری های بزرگ و گشايش فاينانس ها را در شرايط پسا تحريم به حداقل می رسانند. 

پرنو گام دوم موفقيت را يادگيری تكنيك های DBA برشمرد و تاكيد كرد: در این مرحله مديران توانايی شناخت نوع شخصيت افراد را كسب می كنند و از همين مسير ورود كرده و در انتها به نتيجه مطلوب می رسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار