مسئول ستاد اعتکاف همدان گفت: امسال همدان در ماه رجب آماده میزبانی از 20 هزار معتکف در مساجد است.

به گزارش خبرنگار مساجد همدان میزبان معتکفان می شودگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی صلواتیان با اشاره به اینکه مساجد استان امسال آماده پذیرائی از 20 هزار معتکف هستند افزود: با آغاز ماه رجب و نزدیک شدن به ایام مبارک اعتکاف ثبت نام از علاقمندان برای شرکت در مراسم از  روزهای 28 فروردین ماه در مساجد جامع سطح استان  آغاز و تا 31 فروردین نیز ادامه خواهد داشت.


وی با بیان اینکه امسال برای برگزاری مراسم اعتکاف 117 مسجد در سراسر استان مد نظر قرار گرفته شده  و پیش بینی می شود 18 تا 20 هزار نفر از علاقمندان برای ثبت نام جهت شرکت در اعتکاف اقدام کنند با ابراز نگرانی خاطر نشان کرد: زیرساخت برخی مساجد آماده نیستند و برخی مساجد همانند مسجد جامع همدان به دلیل اقدامات عمرانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای زیر ساخت‌های مناسبی نبوده و به دلیل عدم اتمام کار تا آغاز اعتکاف، بخشی از ظرفیت این مسجد  بلا استفاده مانده و عملا با کاهش هزار نفری از ظرفیت موجود مواجه هستیم .

مسئول ستاد اعتکاف استان با برنامه‌های در نظر گرفته شده اشاره و اظهار داشت: در ایام البیض امسال برنامه‌هایی چون اصلاح نماز،آموزش احکام، پاسخ به شبهات، فرقه شناسی ،مهدویت ،سبک زندگی اسلامی، افزایش جمعیت ،اقتصاد مقاومتی و تفسیر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به محصولات فرهنگی ارائه شده در مراسم امسال افزود: دراین بخش نیز با کمبود بودجه مواجه هستیم که امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته با استانداری و برخی نهاد ها، اعتبار لازم جهت تهیه محصولات فرهنگی تامین شود.

صلواتیان  با اشاره به افزایش10 تا 15 درصدی  ثبت نام معتکفین نسبت به پارسال تصریح کرد: پیش بینی می‌شودطبق آماری که از سال های گذشته بدست آمده 75 درصد ظرفیت اعتکاف را خواهران و 25 درصد را برداران به خود اختصاص دهند.

وی در پایان گفت: مراسم ایام البیض از 2 اردیبهشت ماه امسال در 14 نقطه از شهرستان همدان و120 مسجد در استان  آغاز می شود و در 4 اردیبهشت ماه نیز به پایان می رسد.

انتهای پیام/


برچسب ها: همدان ، اعتکاف ، ماه رجب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.