مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل گفت: اقامت گردشگران در مراکز اقامتی اردبیل نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ جعفر بذری افزود: متاسفانه اقامت مسافران و گردشگران امسال در مراکز اقامتی استان اردبیل به ویژه شهرستان‌های توریست پذیر نسبت به سال گذشه 45 درصد کاهش یافته است که در این راستا متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با بخش خصوصی و مراکز اقامتی نداشته‌اند.

وی با انتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: با وجود اینکه آمار گردشگران و مسافران در استان اردبیل نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما به‌دلیل عدم همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل ضریب اشغال هتل‌ها در اردبیل کاهش یافته است.

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل بیان کرد: یکی از عوامل‌ اساسی کاهش اقامت مسافران و گردشگران در هتل‌ها و مراکز اقامتی اسکان مسافران در مدارس، مهمانسراها، خانه‌های شخصی و مسکن مهر بوده که این امر سبب به وجود آمدن برخی مشکلات در مراکز اقامتی شده و نیاز است تا مسئولان برای این امر برنامه‌ریزی منسجم و اساسی انجام دهند.

بذری با اشاره به اینکه بودجه و اعتبارات زیادی به منظور تاسیس مراکز اقامتی تخصیص می‌یابد، تصریح کرد: مراکز اقامتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شوند ولی متاسفانه امسال صاحبان مراکز اقامتی به دلیل اسکان مسافران در مدارس، مهمانسراها و خانه‌های شخصی و مسکن مهر گلایه‌های شدیدی دارند و باید برای ایجاد انگیزه بین صاحبان مراکز اقامتی اقدامات اساسی و راهبردی توسط مسئولان مربوطه از جمله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شود.

وی گفت: برای تحقق شعار سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید تمام دستگاه‌های اجرایی حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از بخش خصوصی داشته باشند تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بتوانیم قابلیت‌ها و توانمندی‌های منطقه را شکوفا کنیم که این امر نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان ارشد استان اردبیل است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، اقامت ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.