مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 50 درصدی سفر مردم استان به عتبات عالیات در نوروز 95 خبر داد و گفت: نوروز امسال یک‌هزار و 200 نفر از مردم استان به عتبات عالیات سفر داشتند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رحمان فاضلی صبح امروز در دیدار مسئولان دستگاه‌های فرهنگی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سال گذشته به لحاظ کمبود منابع مالی سال سختی برای دستگاه‌های فرهنگی استان بود اما علی‌رغم تمام مشکلات فعالیت‌های فرهنگی خوبی صورت گرفت.
 
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته در حوزه عتبات عالیات سال خوبی برای استان بود اما در حوزه حج به دلیل شرایط بد ایجاد شده از سوی دولت عربستان همچنان وضع نامطلوبی وجود دارد، حج عمره تعلیق شده و حج تمتع نیز در حالت بلاتکلیفی است.
 
وی ادامه داد: در مراسم پیاده‌روی اربعین سال گذشته 8 هزار و 200 نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم شرکت کردند که نسبت به سال 93 افزایش 50 درصدی زائرین پیاده‌روی اربعین حسینی را شاهد بودیم.
 
این مسئول از افزایش 50 درصدی سفر مردم استان به عتبات عالیات در نوروز 95 خبر داد و تصریح کرد: در نوروز امسال یک‌هزار و 200 نفر از مردم استان به عتبات عالیات سفر داشتند و مرقد ائمه بزرگوار در کشور عراق را زیارت کردند.
 
فاضلی در ادامه خواستار توجه ویژه به مسائل فرهنگی در استان شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد باید بهتر، کاراتر و عملیاتی‌تر شود، ضمن اینکه تشکیل اتاق فکر در کنار شورای فرهنکی عمومی برای آسیب‌شناسی مسائل فرهنگ لازم و ضروری است.             
 
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه چشم‌انداز آینده مسائل فرهنگی باید به خوبی ترسیم شود، گفت: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی دیده شود.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.