عملیات حفاری سومین خط قطار شهری مشهد با حضور مسئولان شهری مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در مراسم آغاز عملیات حفاری خط 3 قطارشهری مشهدبا بیان اینکه آغاز عملیات حفاری خط 3 قطارشهری مصداق عملی تحقق منویات مقام معظم رهبری است گفت : اقدام موثر در جهت آبادسازی شهرمان در این روز بزرگ طلیعه‌ای مبارک است که امیدواریم آثار مبارک فناوری و اقدامات علمی که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است با همت قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهرداری مشهد به منصه ظهور درآمده و در آینده بازهم از این حکایت‌ها بشنویم.

آیت الله سید احمد علم‌الهدی افزود: از اعضای فهیم شورای شهر مشهد و شهردار مدبر و فهیم شهرمان تقدیر ویژه می‌کنم که به جای فعالیت در حوزه زینت شهری طی یک سلسله مسایل زودگذر و بی دوام این راهبرد را در دست گرفتند که از نظر صرف بودجه و هم از حیث نوع فعالیت به حرکت‌های عظیم و ماندنی دست بزنند.

وی گفت: این شورا و شهردار دغدغه‌ای که از گذشته وجود داشت را مرتفع ساختند، آنها شیبی که به سمت بالای شهر وجود داشت را رفع کردند، درگذشته در منطقه مسکونی مرفهین که از رفاه بیشتری برخوردار هستند همواره مورد توجه بود ولی کوچه‌های حاشیه شهر با منجلاب متعفن و خرابه‌های تاسف بار رو به رو می‌شدیم ولی در قسمت های مرفه شهر گلدان‌های رنگین را مشاهده می‌کردیم.

امام جمعه مشهد افزود: در حاشیه شهر بچه‌های مردم در منجلاب‌های پر میکروب و متعفن بزرگ بودند و کسی به این موضوع توجه نداشت ولی به لطف دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر شهرداری مشهد در دو سال گذشته شاهد آبادسازی قابل توجهی در مناطق محروم‌نشین شهر بودیم و این حرکت‌های عظیم و اصیل در جهت تامین زیرساخت‌های شهر است که نسل‌های بعدی از آن بهره‌مند خواهند شد.

توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مشهد با هدف خدمت رسانی به زائران و مجاوران

استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم بر لزوم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مشهد با هدف خدمات رسانی مطلوبتر به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی تاکید کرد.

علی رضا رشیدیان گفت: ورود سالانه 27 میلیون نفر مسافر و زائر داخلی و خارجی به مشهد مقدس توجه ویژه به زیرساخت ها به ویژه در حوزه خدمات شهری و حمل و نقل را به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل کرده است.

وی افزود: هدف از اجرایی شدن این پروژه تسهیل عبور و مرور ارزان، آسان و ارتباط بین نقاط مختلف شهر از پیرامون تا مرکز است.

استاندار خراسان رضوی شعار مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی را خدمت به ملت دانست و اظهار داشت: در سال" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" هدف اصلی بهره گیری از تمام امکانات موجود برای توسعه بیش از پیش خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد است.

رشیدیان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در حوزه های آب، بهداشت، آب و فاضلاب، راه و شهرسازی، صنایع معدنی و نفت و گاز، تصریح کرد: هدف از این تفاهم نامه بهره گیری از توانمندی های قرارگاه برای اجرای طرح ها و پروژه های استان برای خدمات رسانی مطلوبتر به شهروندان و حرکت در مسیر توسعه است.

وی با بیان اینکه با همراهی قرارگاه و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در استان به سمت تحقق شعار سال و عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت می کنیم،ابراز امیدواری کرد: با رفع مشکلات موجود در حوزه های اجتماعی و اقتصادی، سال 95 به زمان استفاده از نتایج اقتصاد مقاومتی تبدیل شود.

آّبان ماه؛ افتتاح فاز یک خط 2 قطارشهری مشهد

شهردار مشهد هم در این مراسم گفت: شهرداری مشهد در دوره جدید مدیریت شهری تمام بضاعت خود را بسیج نموده تا به فرمان رهبر معظم انقلاب در دهه پیشرفت و عدالت، مقوله پیشرفت توام با عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهد.

سید صولت مرتضوی افزود: شهرداری مشهد در دوره جدید مدیریت شهری تمام بضاعت خود را بسیج نموده تا به فرمان رهبر معظم انقلاب در دهه پیشرفت و عدالت، مقوله پیشرفت توام با عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهد و سیاست‌های مناسبی که شورای اسلامی شهر در خصوص توجه به زیرساخت‌های شهر محور قرار داده است را عملیاتی کند و کارهای اساسی و توزیع عدالت محورانه را نمونه‌ای از مولفه های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری این نهاد معرفی نماید.

وی گفت: عملیات احداث شفت خط 3 قطارشهری مشهد به پایان رسیده و امروز حفاری آن سمت حرم مطهر رضوی آغاز شده تا در آینده‌ای نزدیک TBM دوم به محل میدان فردوسی برسد تا حفاری به سمت غرب نیز آغاز گردد و بدین گونه یکی از طویل‌ترین خطوط مترویی سطح کشور شکل گیرد.

شهردار مشهد افزود: خرید واگن‌های خط 2 قطارشهری مشهد آغاز شده است و اکنون تعداد 3 رام قطار با 15 واگن در راه مشهد مقدس است و اگر یکصد دستگاه واگن خط 2 به مشهد برسد می‌توان از آن برای استفاده حداقلی در خط 3 نیز بهره‌مند شد، بدین گونه تعداد 2 میلیون مسافر را در 12 ساعت مورد جابه‌جایی قرار دهیم که معادل 6 هزار دستگاه اتوبوس و یا 25 هزار دستگاه تاکسی می‌شود.

سید صولت مرتضوی گفت :عملیات حفاری، سگمنت گذاری، ساخت ایستگاه‌ها و معماری داخلی در خط 2 به پایان رسیده است و به فضل الهی فاز اول خط 2 قطارشهری مشهد را در آبان ماه و فاز دوم را همزمان با دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر هزار میلیارد تومان در بودجه سال 95 برای خطوط متروی مشهد تعریف کرده است و بر این باوریم که اگر از آسمان سنگ هم ببارد آن را باید عملیاتی کنیم و البته از دولت نیز تشکر می‌کنیم که اجازه انتشار اوراق مشارکت خط 3 را صادر کرد و مرحله اول آن را در 27 اسفند ماه به فروش گذاشته شد تا مشکلات مالی این پروژه مورد حل و فصل قرار گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.