رییس اداره بورس و اوراق بهادار معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: تا پایان اردیبهشت سال جاری 500میلیارد تومان اوراق مشارکت خط دو قطار شهری انتشار می یابد.

سید محمد عنبری در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی افزود: انتشار اوراق مشارکت خط 3 قطار شهری با هزینه 500میلیارد تومان به اتمام رسیده و هیچ گونه مشکل مالی در این زمینه نداریم .

وی گفت: با پیش بینی های صورت گرفته، اخرین مرحله اوراق مشارکت خط2 قطار شهری نیز تا پایان اردیبهشت سال جاری با هزینه 500میلیارد تومان انتشار می یابد.

رییس اداره بورس و اوراق بهادار معاونت اقتصادی شهرداری مشهد افزود: با توجه به اینکه سود بانک ها کاهش یافته است، شهروندان با خیال آسوده می تواند اوراق مشارکت را از طریق بانک های عامل با پشتیبانه شهرداری مشهد و بانک عامل و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خریداری کنند.

انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری

عنبری خاطرنشان کرد: با مجوز بانک مرکزی وحمایت دولت، 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری مشهد در روز 27 اسفندماه سال گذشته انتشار یافت.

رییس اداره بورس و اوراق بهادار معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تصریح کرد: شهرداری مشهد تنها شهرداری در کشور است که برای اوراق مشارکت خود در این حجم سود قطعی پرداخت کرده است.

عرضه 1050میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال 94

عنبری با اشاره به اهم اقدامات سال گذشته افزود: پارسال تمامی مجوزات لازم جهت انتشار 1050 میلیارد تومان اوراق مشارکت اخذ شد که از این رقم به تفکیک 450میلیارد تومان مربوط به بافت های اطراف حرم،200 میلیارد تومان بافت فرسوده آبکوه، 200 میلیارد تومان بافت خیابان حرعاملی،200 میلیارد تومان مربوط به اطراف میدان امام حسین)ع (بوده است، که با مجوز اخذ شده، در شش ماه اول سال جاری منتشر می شود.

رییس اداره بورس و اوراق بهادار معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که با تمام توان مانده بدهی های اوراق مشارکت را با بانک های عامل تصفیه کنیم.

انتشار400میلیارد تومان اوراق صکوک اجاره

وی با بیان اینکه 400میلیارد تومان اوراق صکوک اجاره مربوط به پلاک 176و ایستگاه خط 3قطار شهری، کمربند جنوبی است، گفت: با توجه به اینکه ما اولین شهرداری در کشور هستیم که این اقدام را انجام می دهیم، تلاش ما این است نیمه اول سال جاری انتشار این اوراق صورت گیرد.

عنبری افزود: در همین راستا، در نیمه دوم سال جاری 100میلیارد تومان برای میدان شهدا و 200میلیارد تومان نیز برای پروژه بهسازی و احیای بافت فرسوده قلعه وکیل آباد منتشر خواهد شد.

به دنبال تاسیس صندوق زمین مسکن هستیم

رییس اداره بورس و اوراق بهادار معاونت اقتصادی شهرداری مشهد عنوان کرد: اهم برنامه های ما در سال جاری پیگیری تاسیس صندوق زمین مسکن، فروش اوراق صندوق به شهروندان و تکمیل پروژه های تجاری، اداری و اقامتی است.

عنبری گفت: تکمیل پروژه های در دست اقدام جهت تاسیس صندوق، پروژه های شهید قرنی و مجد، پروژه شاملو در حاشیه شهر و مهر و ماه از دیگر اقدامات پیش بینی شده ما در سال 95 به شمار می رود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.