رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه چهره درمانی استان کرمان در دو سال آینده متحول می شود، گفت: این مهم بر اساس تفاهم نامه های انجام شده در مسیر سرمایه گذاری سلامت محقق می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی اکبر حقدوست افزود: در کمیسیون ماده 20 دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته یک هزار و 233 تخت بیمارستانی در شهر کرمان مجوز داده شده است.

وی بیان کرد: برخی از این تخت ها در بیمارستان های ارجمند، راضیه فیروز و مهرگان راه اندازی شده است و بخشی نیز ناتمام باقی مانده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانادامه داد: 600 تخت بیمارستانی تا یکسال آینده به تخت های موجود استان کرمان افزوده می شود.

حقدوست افزود: در راستای ارائه خدمات درمانی مناسب به قشر محروم جامعه، در صدد افزایش تعداد تخت های بیمارستانی دولتی نیستیم اما امکان کاهش این تخت ها نیز وجود ندارد.

وی عنوان کرد: برای تحقق دهکده سلامت استان کرمان یک هزار و 500 میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانادامه داد: سرمایه گذار دهکده سلامت استان کرمان در صدد راه اندازی مکان هایی از جمله هتل در این مجموعه است که مجوزهای مورد نیاز آن باید از مراجع ذیربط اخذ شود.

حقدوست گفت: سامسونگ پنج هزار دلار سرمایه گذاری در حوزه سلامت را در نظر دارد که امادگی لازم برای ایجاد بیمارستان های مشارکتی در استان کرمان وجود دارد.

وی افزود: در شهرستان سیرجان برای احداث سه بیمارستان خصوصی مجوز اولیه داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانادامه داد: ایجاد مرکز درمانی و تشخیصی در شهرستان سیرجان در حالی که در مرکز استان این مرکز وجود ندارد، توجیه لازم را ندارد.

حقدوست تصریح کرد: در فاز اول باید در مرکز استان مرکز درمانی و تشخیصی راه اندازی شود و در صورت تحقق این امر در مرکز استان کرمان به عنوان قطب جنوبشرق خواهد بود.

وی عنوان کرد: رقابت ایجاد شده در زمینه احداث بیمارستان های خصوصی در سیرجان، وضعیت درمانی این شهرستان را متحول می کند.

در این جلسه مشکلات موجود در مسیر راه اندازی دهکده سلامت در استان کرمان، بیمارستان جواد الائمه (ع)، بیمارستان 12 امام (ع)، بیمارستان هلال احمر، بیمارستان نیمه تمام پارس، و بیمارستان خصوصی در سیرجان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: درمان ، متحول ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.