ارسال 2 هزار اثر به جشنواره‌های هفته قرآن و عترت کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسنان کردستان :در هفته قرآن و عترت کردستان ٦ جشنواره برگزار می‌شود که حدود ٢ هزار اثر به این جشنواره‌ها ارسال شده است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: کردستان ششمین استانی است که هفته قرآن و عترت را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه هفته قرآن و عترت بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در هشت استان کشور برگزار می‌شود، گفت: این هفته تاکنون در پنج استان دیگر نیز برگزار شده است و باید در سه استان دیگر از جمله کردستان برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: اقدامات برگزاری هفته قرآن و عترت در سال گذشته با مشارکت دستگاه‌های مختلف انجام شد، اما بنا به دلایل از جمله تمدید مدت زمان ارسال آثار به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه با کمی تأخیر در هفته آینده در استان برگزار خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: استقبال خوبی از سوی مردم استان از بخش‌ها و جشنواره‌های مختلف هفته قرآن و عترت در کردستان صورت گرفته است که ماحصل آن ارسال حدود ٢ هزار اثر بود.

وی افزود: در ماه‌های نخست اعلام برگزاری ٦ جشنواره این هفته تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه کم بود و همین امر موجب نگرانی ما و در نتیجه تمدید مدت زمان ارسال آثار و تأخیر در برگزاری هفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه افتتاحیه جشنواره در روز یک‌شنبه هفته آینده با حضور معاون فرهنگی وزیر انجام می‌شود، گفت: هدف اصلی سفر صالحی به کردستان بررسی مشکلات حوزه نشر و چاپ و سایر بخش‌های مربوط به معاونت فرهنگی در استان است.

جعفری تصریح کرد: در مجموع ٤٠ برنامه در قالب‌های‌ مختلف از جمله همایش تجلیل از فعالان قرآنی، مسابقات قرآن و غیره هفته قرآن و عترت در مرکز و سایر شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: هفته قرآن و عترت در سه بخش، شامل جشنواره مقالات و پایان‌نامه‌ها، جشنواره نمایشی، جشنواره شعر و ادبیات، جشنواره صنایع دستی، جشنواره فیلم و هنرهای تجسمی با موضوعیت و محوریت قرآن و عترت طراحی و اجرا می‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، قرائت اساتید برتر و حفظ قرآن، برگزاری نمایشگاه‌ که در همین راستا نمایشگاهی از آثار قرآنی در پردیس سینما بهمن، نمایشگاهی در گالری ارشاد و بخش کودک نیز در نگارخانه ارشاد برپا خواهد شد و بخش‌های دوم و سوم هفته قرآن و عترت استان را به خود اختصاص داده‌اند.

برگزاری ٦ جشنواره همزمان با هفته قرآن و عترت در کردستان

جعفری افزود: اختتامیه هر کدام از این ٦ جشنواره‌ به صورت جداگانه برگزار می‌شود و به نفرات برتر هر بخش نیز در اختتامیه اصلی هفته قرآن و عترت جوایزی اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدای قرآنی و نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی و از دیگر بخش‌ها و برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان کردستان است، گفت: تولیدات ارزشی این هفته در بخش استان‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نمایش در خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از پایش استان‌ها در حوزه قران و عترت خبر داد و افزود: در حال حاضر خیلی از موضوعات این حوزه در مرکز تعریف، ابلاغ و ارائه می‌شود و استان‌ها رها شده‌اند.

جعفری اظهار کرد: این نیازی ضروری است که استعداد و ظرفیت‌های استان‌ها در رشته‌های مختلف خوشنویسی، قرائت، صنایع‌دستی و غیره در حوزه قرآن و عترت شناسایی و بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات بسیار خوبی در حوزه قرآن و عترت در دستگاه‌های متولی و حتی غیرمتولی این بخش وجود دارد که باید به نحو احسن از آن بهره گرفت، گفت: هفته قرآن و عترت ظرفیت بسیار مناسبی است که بتوانیم چشم‌اندازی را که می‌خواهیم در بحث قرآن و عترت به سمت آن برویم به دست آوریم.

شناساندن ظرفیت‌های کردستان در هفته قرآن و عترت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: هفته قرآن و عترت بهترین ظرفیت و بستر برای شناساندن توانایی و استعدادهای استان در حوزه قرآن و عترت به مسئولان در سطح کشور است.

جعفری از مؤسسات خصوصی فعال در زمینه قرآن و عترت به عنوان یکی از دغدغه‌ها و مشکلات در استان نام برد و گفت: مؤسسات خصوصی و غیردولتی از نظر کمی و کیفی به جایگاه خود دست نیافته‌اند که باید برنامه‌ریزی‌های مناسب در این راستا انجام گیرد.

وی تصریح کرد: بحث‌های پژوهشی، کارگاهی و آموزشی از دیگر مسائل مهم در این حوزه است که در همین راستا با دعوت از افراد متخصص و صاحب نظر در هفته قرآن و عترت کارگاه‌هایی نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: هفته قرآن و عترت می‌تواند ظرفیت و توان قرآنی استان را از حالت خامی و ایستایی کشف و به کشور بشناساند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار