بُعد انقلابی مسابقات بین‌المللی قرآن نباید فراموش شود

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن آبروی نظام چمهوری اسلامی است، اقدامات عملی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مسابقات در مصلی امام خمینی(ره) را خواستار شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشست مسئولان کمیته ها و دست اندرکاران برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلی بزرگ امام خمینی(ره)ضمن قدردانی از تلاش مسئولان و دست اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: ارتقاء کمی و کیفی سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و حضور گسترده مردم باید مورد توجه جدی دست اندرکاران مسابقات قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف گفت: با توجه به تجربیات سی و دو دوره گذشته، سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم باید در مکان جدید خود به نحو احسن برگزار شود و این مهم اقتضاء می کند که افراد و دستگاه های بیشتری برای برگزاری شایسته آن همانند گذشته به صحنه بیایند.

وی توجه به بعد انقلابی مسابقات بین المللی قرآن را مورد تاکید قرار داد و افزود: بُعد انقلابی مسابقات بین المللی قرآن نباید فراموش شود چرا که انقلاب اسلامی ایران براساس قرآن است و باید آثار انقلاب اسلامی و بروز و ظهور عینی آن در مسابقات قرآن دیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی اضافه کرد: بعد انقلابی مسابقات قرآن باید از خود قرآن استخراج شود و مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی که مطالبات به حق امام راحل و مقام معظم رهبری است نیز در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مورد توجه قرار گیرد.

وی به ضرورت حضور گسترده مردم در این کنگره عظیم قرآنی اشاره کرد و گفت: همگانی کردن مسابقات بین المللی قرآن بسیار مهم است و در این راستا در برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در درجه اول ،حضور با شکوه مردم در آن باید کاملا مشهود باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی یادآورشد: سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم هم تخصصی و هم عمومی است، چرا که متخصصان قرآنی در آن شرکت می کنند و عمومی است بخاطر این که قرآن برای هدایت و سعادت مردم نازل شده است و مردم باید به شکل گسترده ای در آن حضور یابند.

وی خواستار برنامه ریزی دقیق دست اندرکاران برای حضور شکوهمند مردم در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن شد و افزود: مسئولان مسابقات برای حضور مردم و جامعه قرآنی برنامه ریزی و سهمیه تعیین کنند، تا امکان مشارکت همه فعالان قرآنی فراهم شود. 

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: همچنین از قاریان و حافظان برجسته هر نهاد، دستگاه و سازمان برای حضور و قرائت در این مسابقات باید دعوت بعمل آورده شود.

رئیس ستاد عالی مسابقات قرآن کریم تصریح کرد: همچنین برای موسسات قرآنی باید سهمیه خاص و ویژه ای در نظر گرفته شود و نفرات برتر قرآنی برای حضور موثر در فضای مسابقات معرفی شوند تا به عنوان نمایندگان قرآنی جمهوری اسلامی فعالیت کنند.

حجت الاسلام محمدی تأکید کرد: همچنین برنامه های قرآنی ویژه جوانان و نوجوانان باید نسبت به گذشته هم از لحاظ محتوا و هم کیفیت ازغنای بیشتری برخوردار شود.

رئیس سازمان اوقاف متذکر شد: در بعد خارجی نیز باید پیگیری های لازم انجام شود تا افراد برجسته ای به عنوان مهمان افتخاری مسابقات قرآن حضور یابند.

محمدی تاکید کرد: نخبگان قرآنی کشور که در مسابقات کشوری رتبه آورده اند باید به سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دعوت شوند تا این موضوع باعث تقویت اعتماد به نفس و تشویق آنها شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با قدردانی از دست اندرکاران و مسئولان برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تاکید کرد: اقدامات عینی وعملی برای تجهیز و آماده سازی مصلی بزرگ امام خمینی(ره) به فضل الهی و اقدام جهادی محقق خواهد شد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.