مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در سال 94 در استان کرمان 670 تن ماهی سردآبی، 885 تن ماهی گرمابی، 5 تن ماهی خاویاری و 10 تن آرتمیا تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، ابوالقاسمی افزود: در سال 94 در استان کرمان 670 تن ماهی سردآبی، 885 تن ماهی گرمابی، 5 تن ماهی خاویاری و 10 تن آرتمیا تولید شده است و یک میلیون و پانصد هزار قطعه ماهیان زینتی در سال گذشته تکثیر و تولید شده است.

وي خاطرنشان کرد: ترویج و آموزش پرورش ماهی در استخرهای ذخیره که باعث ایجاد اشتغال، کمک به اقتصاد خانوار روستایی و غنی نمودن آب جهت فعالیت های کشاورزی می شود، از مصادیق عملی اقتصاد مقاومتی در زمینه شیلات می باشد.

ابوالقاسمی افزود: با بهره گیری از منابع آبهای شور و لب شور بدون استفاده برای پرورش ماهیان آب شور و آرتمیا، ترویج پرورش آبزیان با نیاز آبی کم در مناطق با محدودیت منابع آبی جهت پرورش ماهیان زینتی و زالو، توسعه و ترویج مکانیزاسیون جهت افزایش راندمان تولید، توسعه فعالیت های آبزی پروری جهت نیل به اهداف تولید در برنامه ششم و توسعه پرورش ماهي درقفس از دیگر مصادیق علمی اقتصاد مقاومتی در زمینه شیلات است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: آبزی پروری ، تولید ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار