سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان تاکید کرد در پایان این فصل سوپرلیگ بسکتبال از این تیم می‌رود.

گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان- پالایش نفت آبادان عصر دیروز و در وضعیتی که کمتر کسی فکرش را می‌کرد، شیمیدر را در تالار بسکتبال آزادی تهران شکست داد تا در فینالی تمام خوزستانی حریف پتروشیمی بندرامام شود. بردی که بسکتبال آبادان را پس از چند دهه دوباره سر زبان‌ها انداخت. یک روز پس از این اتفاق اما حماد سامری، سرمربی جوان پالایش نفت آبادان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد پس از بازی‌های فینال از این تیم جدا می‌شود. گفت‌وگوی ما را با جوانترین سرمربی سوپرلیگ بسکتبال ایران در ادامه می‌خوانید.

بازی بزرگی را بردید و فینالیست شدید آیا در لحظات پایانی فکر می‌‌کردید برنده شوید؟ 
حتی لحظه‌ای به شکست فکر نمی‌کردیم. ایمان داشتیم نفت برنده بازی دیروز است و این را به بچه‌ها هم انتقال دادیم. خدای بزرگ را شکر می‌کنم که به آنچه می‌خواستیم رسیدیم.  

پس از پنج خطایی شدن حسن‌زاده و پوپویچ، کار شما خیلی سخت شد. حتی مجبور شدید جمشیدی را به پست چهار بفرستید.
قبول دارم کارمان خیلی سخت شد. حسن‌زاده هم دقایق زیادی در میدان نبود اما اگر خاطرتان باشد در دیدار گذشته هم دقایقی جمشیدی را به پست فوروارد قدرتی فرستادیم. با توجه به وضعیت بازی این کار اجتناب ناپذیر بود. همانطور که بازیکنی مانند اوشین ساهاکیان قابلیت بازی در پست‌های سه و چهار را برای شیمیدر دارد، جمشیدی هم توان بازی در این پست‌ها را توامان دارد. بله، این ریسک را کردیم و خوشحالم که جواب داد. 
تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم (نیمروز جمعه بیستم فروردین 1395) هیچ پیشنهادی ندارم اما مدت‌ها فکر کردم تا به این نتیجه برسم و به شما بگویم که تصمیم را برای جدایی از نفت گرفته‌ام.

زلاتکو یوانویچ، دیروز هم بازی‌گردان اصلی نفت بود. ارزیابی‌تان از بازی او چیست؟
زلاتکو بازیکن بزرگی است و از بهترین‌های سوپرلیگ امسال به حساب می‌آید. از او متشکرم که امسال به نفت آمد و در بسیاری از بازی‌ها در ترکیب تیم خوش درخشید. من برای جذب این بازیکن زحمت زیادی کشیدم. راستش را بخواهید اگر دوستی برخی بازیکنان نفت با زلاتکو و رابطه خوب ما به مدیر برنامه‌های او نبود، توان مالی جذب یوانویچ را نداشتیم. تیم ما با بودجه محدودی بسته شد. 

با این برد شما به شخصیتی کاریزماتیک در آبادان تبدیل می‌شوید و بسکتبال این شهر در آینده روی شما حساب ویژه‌ای باز می‌کند.
(با خنده) نه، فکر نمی‌کنم اینطور که شما می‌گویید باشد! 

چرا؟! مگر اتفاقی افتاده است؟
اتفاقی نیفتاده اما من فقط تا پایان بازی‌های این فصل سوپرلیگ در پالایش نفت آبادان می‌مانم و پس از فینال از این تیم جدا می‌شوم.

متوجه منظورتان نمی‌شوم. اگر اتفاقی نیفتاده پس دلیل جدایی حماد سامری، سرمربی موفق پالایش نفت آبادان از این تیم چیست؟ 
(پس از کمی مکث) ببینید هدف من رساندن بسکتبال آبادان به سطح یک بسکتبال ایران بود. بسکتبالی که سالیان زیادی خفته بود و حتی مقاطعی در سطح استان خوزستان هم چندان مطرح نبود. خوشبختانه به آرزویم رسیدم. آرزویی که پنج سال از بهترین‌ سال‌های جوانی‌ام را پای آن گذاشتم. از سوی دیگر در این سال‌ها و به ویژه زمانی که پالایش نفت لیگ برتری شد، اشخاصی بودند که همیشه موج منفی برای ما به وجود می‌آوردند. موج‌هایی که مقابله با آن‌ها انگیزه‌ای فراوان و اعصابی پولادین می‌طلبد. من به دلیل عرقی که به بسکتبال شهرم داشتم، مقابل همه چیز ایستادم و به آرزویم رسیدم. 

اما امکان دارد پالایش نفت آبادان سال بعد آسیایی شود. فکر نمی‌کنید تیم در آن رقابت‌های سخت هم به شما احتیاج داشته باشد؟ 
خب عزیزانی که همیشه چوب لای چرخ ما می‌گذاشتند و موج منفی می‌فرستادند حتماً می‌توانند در غیاب من، آنطور که صلاح می‌دانند عمل کنند! 

آقای سامری! آیا پیشنهاد بهتری دارید؟
تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم (نیمروز جمعه بیستم فروردین 1395) هیچ پیشنهادی ندارم اما مدت‌ها فکر کردم تا به این نتیجه برسم و به شما بگویم که تصمیم را برای جدایی از نفت گرفته‌ام. 
اشخاصی بودند که همیشه موج منفی برای ما به وجود می‌آوردند. موج‌هایی که مقابله با آن‌ها انگیزه‌ای فراوان و اعصابی پولادین می‌طلبد.

چرا این موضوع را دیروز به خبرنگاران نگفتید؟
عصر دیروز، زمانی به یاد ماندنی برای تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان، بازیکنان و هوادارنش بود. نمی‌خواستم در آن لحظات به یادماندنی این حرف را بزنم. 

حالا در فینال حریف تیم پتروشیمی بندرامام شدید. تیمی که با حامد حدادی...
(نمی‌گذارد پرسش به پایان برسد) در شایستگی و اقتدار پتروشیمی بندرامام تردیدی نیست. آن‌ها تیمی بزرگ در بسکتبال آسیا به حساب می‌آیند اما همانطور که در سه تقابل گذشته ما دیدید، یک بار پترو را شکست دادیم و در بازی دیگری هم تا کوارتر سوم شانه به شانه این تیم جنگیدیم. در فینال هم با همه توان به مصاف این تیم قدرتمند می‌رویم و هرگز از پیش باخته نیستیم. 

گفت‌وگو: یاسر سماوات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار