وزارت امور داخله اعلام كرد كه هفت كارمند ارشد وزارت معارف در رابطه با اختلاس ۲۶ ميليون افغانی بازداشت شده‌اند.

7 كارمند ارشد وزارت معارف به اتهام اختلاس بازداشت شدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این كارمندان به اتهام اختلاس در پروژه ساخت دو خوابگاه مربوط وزارت معارف دستگیر شده اند.

عبدالغیور اندرابی، رئیس مبارزه با جرایم سنگین در وزارت داخله امروز در نشست خبری در كابل گفت كه این اختلاس در ۱۳۹۲ صورت گرفته است.

آقای اندرابی افزود كه قرارداد هر دو ساختمان خوابگاه از هر لحاظ(ساختمانی، نقشه، معیاد زمانی) یكسان است؛ اما این دو ساختمان با هزینه های متفاوت قرارداد شده است.

به گفته او، یكی از این ساختمان‌ها به ٤٥ میلیون افغانی و دومی به ٧١ میلیون افغانی به قرارداد داده شده است.

رئیس مبارزه با جرایم سنگین در وزارت داخله افزود كه پس بررسی اسناد، معلوم شد كه افرادی در این قضیه دست دارند.

به گفته او، بر علاوه این هفت تن، شمار دیگر نیز در این قضیه دست داشته اند؛ كه برخی شان فرار و برخی دیگر كارمندان برحال حكومت هستند كه به زودی بازداشت خواهند شد.

بازداشت سه كارمند برشنا

مسوولان در وزارت امور داخله همچنان از بازداشت سه كارمند شركت برق افغانستان(برشنا) هنگام اخذ ۲۱ هزار افغانی رشوه، خبر می‌دهند.

صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت كه در این نشست خبری حضور داشت، گفت كه افراد یادشده به اتهام فریب و اخاذی از مردم دستگیر شدند.

آقای صدیقی افزود كه این سه تن، با ایجاد مشكل در میترهای برق منازل، از مردم در ناحیه هفدهم شهر كابل به بهانه ترمیم پول طلب می‌كردند.

این در حالیست كه شهریان كابل از اینكه كارمندان برشنا(برقی‌ها) به بهانه‌های گوناگون از مردم پول طلب می‌كنند، بارها شكایت كرده‌اند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار