مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: خانه تاريخی حكيميان زنجان در فهرست آثار ملي ثبت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛یحیی رحمتی گفت: یکی از خانه های تاريخی شهر زنجان كه در محله حق وردی از محلات قديم زنجان قرار دارد خانه حكيميان است که قدمت آن به اواخر دوره قاجار مي رسد و سال گذشته به موجب تفاهم نامه بين اداره كل راه و شهرسازي و اداره كل ميراث فرهنگي اين خانه در قبال مرمت و احياء به مدت 10 سال به ميراث فرهنگي استان جهت كاربري گردشگري و فرهنگي واگذار گرديده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: اين خانه تاريخي متعلق به اديب عزيزاله حكيميان است و بنا به بررسی ها و اطلاعات بدست آمده ايشان پزشك طب سنتي بوده است و گفته مي شود اجداد ايشان از شاگردان ابن سينا پزشك شهير شرق زمين بوده است.

رحمتی اظهار کرد: پرونده ثبتی اين اثر تاريخي جهت ثبت در فهرست آثار توسط اداره كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان زنجان تهيه شده است.

وی با بیان اینکه: خانه تاریخی حکیمیان، با مساحت 1300 متر در آينده به يكي از مكانهاي ديدني استان زنجان تبديل خواهد شد افزود؛ بنا بر مفاد تفاهم نامه، اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان با ثبت اين اثر تاريخي در فهرست آثار ملي، موافقت كرده است.



انتهای پیام/ن

برچسب ها: خانه ، حکیمیان ، ملی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.