جانشين فرمانده انتظامی استان زنجان با اعلام اينكه رمز موفقيت پليس در مأموريت‌های محوله، تعامل با مردم است گفت : كلانتری ها و پاسگاه ها نماد عينی برقراری نظم و امنيت در جامعه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سرهنگ مراد جعفری در بازديد از كلانتری هاي شهرستان زنجان، امنيت را پيش زمينه لازم براي توسعه اجتماعی يك جامعه دانست و گفت : احساس امنيت در جوامع، پيش زمينه لازم براي توسعه اجتماعی يك جامعه است.

جانشين فرمانده انتظامی استان زنجان لازمه حضور مردم در فضاهاي عمومی را وجود امنيت بيان و خاطر نشان كرد: کلانتری ها و پاسگاه ها نقش مهمي در اين زمينه دارند.

اين مقام مسئول افزود: نظم و انضباط سرلوحه کار پليس است و برقراری نظم و امنيت در جامعه از جمله وظايف ذاتی پليس به شمار مي رود و اين امر نيز در صورتي محقق مي‌شود كه ابتدا پليس به عنوان برقرار كننده نظم و امنيت از يك نظم و انضباط معنوی و ظاهری برخوردار باشد .

سرهنگ مراد جعفري از مهمترين عوامل تهديد كننده امنيت واحساس امنيت را ترس و نگراني از بروز جرائم بيان و تصريح كرد : نا امني يك مانع جدي بر سر راه رشد و شكوفايي و توسعه همه جانبه جوامع محسوب مي شود.

جانشين فرماندهي انتظامی استان زنجان با اعلام اينكه ارتباط مستقيمی بين اعتماد مردم به نهادهای قانونی و امنيت و احساس امنيت وجود دارد گفت : امنيت، حاصل يك توليد جمعي ا ست كه با مشاركت مردم و نهادهای اجتماعی محقق مي‌شود.

وي با بيان اينكه نيروی انتظامی بيش از ساير قواي نظامي و امنيتي فعاليت‌هايش در معرض ديد مردم است، اظهار کرد : تمام فعاليت‌هاي اجتماعي و اقتصادی، بدون وجود امنيت ميسر نمي‌شود و پليس امروز با توكل بر خدا و پيروي از ولايت فقيه، با اقتدار و هوشياري خود توانسته اعتماد و رضايت مردم را جلب نمايد.

سرهنگ جعفری خاطر نشان كرد : نظم و امنيت، لازم و ملزوم هستند به طوري كه مي‌توان گفت جامعه‌اي كه در آن نظم نباشد، امنيتي نيز نخواهد داشت. مردم بايد قانون مداري را در اخلاق و رفتار پليس به خوبی مشاهده كنند

جانشين فرماندهی انتظامي استان زنجان با اعلام اينكه رمز موفقيت پليس در مأموريت‌هاي محوله، تعامل با مردم است گفت : مردم بزرگترين سرمايه پليس محسوب مي شوند و همه بايد در رفتار با مردم ضمن رعايت حقوق شهروندی با اخلاق اسلامی با شهروندان رفتار كنند.


انتهای پیام/ن

برچسب ها: کلانتری ، پاسگاه ، امنیت ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.