نوربخش در مراسم تشییع پیکر جواد لشگری:

صداقت در گفتار و رفتار در ایشان نمایان بود

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد جواد لشگری، از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد جواد لشگری در حال برگزاری است. جواد لشگری آهنگساز و نوازنده ویولن متولد ۱۳۰۲ در تهران، در جوانی ویولن را نزد استاد ابوالحسن صبا فرا گرفت. این آهنگساز پیشکسوت در سن 93 سالگی در گذشت.

در ابتدای این مراسم، آهنگی از این آهنگساز برجسته کشورمان، پخش شد. علی مرادخانی، عبدالحسین مختاباد، سالار عقیلی، حمیدرضا نوربخش، فرهاد فخرالدینی و ... از حاضران در این مراسم هستند.

در ابتدای این مراسم، حمیدرضا نوربخش ضمن تسليت برای درگذشت آن مرحوم، گفت: حضور همه شما علاقه‌مندان استاد لشگری و خانواده محترم ايشان عرض تسلیت دارم. خانواده‌ای كه همه از بزرگان موسيقی بوده‌اند و تقدير بر اين شد كه در روزهای آغازين سال ٩٥ به سوگ اين عزيز بنشينيم. ما هر سال در سوگ يكی از عزيزانی هستيم كه وجودشان بركتی است. ايشان يكی از پركارترين هنرمندان موسيقی در چند دهه اخير بوده‌اند آنچه كه مي‌خواهم امروز تاكيد كنم، منش شخصيت و اخلاق او بود. استاد از متواضع‌ترين هنرمندانی بودند كه من مي‌شناختم در عين بزرگی هيچ ادعايی نداشتند.

نوربخش در ادامه گفت: این استاد برجسته موسیقی کشورمان، احساس مسئوليت و تعهد داشت و با خوشرويی با پير و جوان برخورد می‌كرد كه بايد برای همه درس باشد. آنچه كه امروز جامعه موسيقی ما بيش از هميشه به آن نياز دارد، صداقت در گفتار و رفتار است كه در ايشان بسيار نمايان بود.

از اين رو به جوان‌ها عرض مي‌كنم، جوهره همه اديان اخلاق است. متاسفانه در اين روزها ما با بی‌اخلاقی‌ مواجه می‌شويم كه نياز داريم اين عزيزان باشند و به ما درس بدهند. برخی در مورد خانه موسيقی ايران حرف می‌زنند و آن را به راحتی مورد هجمه و بی‌اخلاقی قرار می‌دهند.

خانه موسيقي خشت و گل نيست، نهادی است كه بزرگانی در آنجا حضور دارند و ما نمی‌توانيم هر طور كه خواستيم در مورد آن صحبت كنيم.

در آخر از خدا ميخواهم كه روح ايشان را قرين رحمت قرار دهد.

محمد سرير هم در این مراسم در سخنانی گفت: با هنرمندی وداع می‌كنيم كه بخش بزرگی از خاطرات چند سال را خلق كرده است، ايشان هنرمند خوش قريحه و مهربانی بودند كه برای من سخت است كه در مورد ايشان حرف بزنم. این هنرمند فقید، شيوه برخوردشان با مردم بسيار آموزنده بود.

در آخر هم سالار عقيلی و كهريزی (يكی از شاگردان لشگری) هر كدام يک قطعه را به روح آن مرحوم تقديم كردند.





در حال تکمیل/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.