"فرهاد فخر الدینی" در نشست ارکستر "مهرنوازان":

"علی مرادخانی" دلسوز موسیقی است/ هنرمندان در دولت قبل روی خوش ندیدند

"فرهاد فخرالدینی" در نشست ارکستر مهرنوازان گفت: مخاطبان در اجرای اسفند ماه شاهد مرور خاطرات قدیمی خود خواهند بود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست ارکستر مهرنوازان که دقایقی پیش در تالار وحدت برگزار شد فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر مهرنوازان در این نشست گفت: بیش از دو سال از آخرین کنسرت ما می‌گذرد که در این مدت من با همکاران عزیزم افرادی همچون علی اکبر قربانی، شهرام توکلی و سالار عقیلی دائم در حال بررسی بودیم که ببینیم برای موسیقی ملی چه قدمهایی می‌توان برداشت.   
 
وی اظهار داشت: ما برنامه‌های متعددی را تدارک دیده‌ایم و به اندازه‌ای قطعات مختلف و جدید داریم که در طول سال می‌توانیم چند برنامه را روی صحنه ببریم و در کنسرت اسفند ماه مخاطبان شاهد اجرای آهنگهای قدیمی و خاطره‌انگیز موسیقی ایرانی خواهند بود و این اجرا،اجرایی پر بار و پر کار خواهد بود.
 
فخرالدینی افزود: در این کنسرت یک سری از قطعه‌ها پیشتر در ارکستر ملی اجرا شده و حدود 8 قطعه برای نخستین بار روی صحنه و با صدای سالار عقیلی که خواننده قدرتمند ، خوش‌صدا و مسلط به صحنه است برگزار می‌شود.   
 
رهبر ارکستر مهرنوازان تصریح کرد: یکی از آرزوهای من این است که پس از آماده شدن یک برنامه برای علاقمندان به موسیقی بتوانم آن را مشاهده و حتی در کنسرت‌ها حضور پیدا کنم.
 
فخرالدینی افزود: من یکی از افرادی هستم که اجرای ارکستر در فضای باز را ایجاد کردم و نخستین کنسرت ارکستر ملی ایران سال 77 در تالار وحدت برگزار شد و چند ماه بعد این برنامه در کاخ چهل ستون اصفهان با رقم زدن شبی با شکوه روی صحنه رفت.   
 
وی اظهار داشت: اگر ما در طی چهار سال و چند ماه نتوانستیم فعالیتی انجام دهیم به دلیل این بود که ارکستر در عمل تعطیل بود در صورتی که اگر مشکلات سرراه ارکستر برطرف شود ارکستر علاقمند به فعالیت کردن است.
 
فخرالدینی با اشاره به نسخه تصویری کنسرت مهرنوازان در دو سال پیش گفت: نسخه تصویری کنسرت ارکستر مهرنوازان که در سال 90 برگزار شد قرار بود منتشر شود اما متاسفانه بخشی از صدای این اثر پاک شده ولی خوشحالم که یک نسخه از آن نزد من موجود است و اگر علاقمندانی پیدا شوند که با شرط حفظ حقوق مولفان اثر حاضر به انتشار آنها شوند ما با آنها همکاری می‌کنیم.   
 
وی تصریح کرد: تا پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید که به بهبود وضع موسیقی نویدهای بسیاری داد، هنرمندان در دولت قبل روی خوش ندیدند و من بنا به نارضایتی نسبت به عملکرد آن دولت درآن مدت زمانی از فعالیت کناره‌گیری کردم زیرا فرد دلسوزی برای ارکستر و موسیقی وجود نداشت. و
 
فخرالدینی افزود: هم‌اکنون با شناختی از علی مرادخانی دارم می‌دانم که وی برای موسیقی یک دلسوز است. امیدواری‌هایی برای ما ایجاد شده اما باید از وعده‌های شیرین بگذریم و به مرحله عمل در موسیقی برسیم که اگر به واقع امکان انجام دادن کاری در این عرصه وجود داشته باشد من در خدمت موسیقی ملی کشورمان هستم.   
 
این آهنگ‌ساز برجسته کشورمان گفت: علت حضور نداشتن من در جشنواره موسیقی فجر برآورده نشدن بسیاری از آرزوهای من و همکارانم است.   
 
فخرالدینی افزود: ما برای مناسبت‌ها کاری انجام ندادیم بلکه برای موسیقی فعالیت کردیم چون من عاشق موسیقی هستم و ضمن ارادتی که به مرادخانی دارم تا زمانی که عملکرد دولت را نبینم دوباره وارد عرصه نخواهم شد.   
 
رهبر ارکستر مهرنوازان با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این کنسرت گفت: برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در کنسرت اسفند ماه شامل 3 تابلو از سوئیت ابن‌سینا« ساخته خودم»، دوره جوانی به آهنگ سازی جواد لشگری و شعری از کریم فکور و هارمونی و ارکسترزاسیون شهرام توکلی، بهار دلکش به آهنگ‌سازی درویش‌خوان و شعری از ملک‌الشعرای بهار و رهی معیری با هارمونی و ارکسترزاسیون علی اکبر قربانی، رنگ شرقی اثری از علی اکبر قربانی، قطعه خو‌ش‌آمدی با تنظیم قربانی، وای از شب من با شعری از رهی معیری و هارمونی و ارکسترزاسیون شهرام توکلی، نازنین یار من اثری از جواد لشکری با شعری از رهی معیری و تنظیم شهرام توکلی ، رنگ راک، از قطعه‌های محلی آذربایجان با هارمونی و ارکسترزاسیون مازیار حیدری، چراغ خاموش اثری از فخری ملک‌پور با شعری بیژن ترقی و تنظیم خودم، بهار من اثری از علی تجویدی با شعری از منیر طاها و تنظیم علی اکبر قربانی، قطعه بی‌کلام طرب‌انگیز اثری از شهرام توکلی، خاک مهرآئین اثری از علی اکبر قربانی با شعری از اسماعیل فرزانه و قطعه گیسو اثری از فریدون حافظی با شعری از میر ناصر شریفی و تنظیم خودم را برای مخاطبان حاضر در سالن اجرا می‌کنیم.   
 
سالار عقیلی خواننده ارکستر مهرنوازان در نشست این کنسرت گفت: خوشحالم که بار دیگر استاد فخرالدینی روی صحنه می‌بینیم.   
 
وی افزود: ما دراین برنامه‌ به میزانی قطعه و آهنگ داشتیم که در روند تصمیم‌گیری برای اجرای آثار کمی دچار مشکل شدیم و برنامه‌ اجرایی ما برای کنسرت‌های بعدی نیز آماده است.   
 
عقیلی عنوان کرد: در کنسرت ارکستر مهرنوازان آثار فاخر و خاطره‌انگیز ایرانی را از قطعه‌های استاد جواد لشگری،‌استاد فخرالدینی و زنده‌یاد همایون خرم انتخاب کردیم و امیدواریم شبی سرشار از خاطره را برای مخاطبان رقم بزنیم.
 
عقیلی با اشاره به فاصله دوساله بین اجراهای ارکستر مهرنوازان گفت: ترجیح می‌دهم در این رابطه صحبت نکنم زیرا صحبت از مسائل سیاسی به میان می‌آید.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر کسی اسپانسر اجرای ارکستر مهرنوازان در شهرستانهای مختلف شود این کنسرت در شهرهای دیگر نیز روی صحنه می‌رود زیرا در غیر اینصورت امکان چنین اجراهایی وجود ندارد و دلیل آن بالا بودن هزینه رفت و برگشت این ارکستر پر حجم است.   
 
گفتنی است، ارکستر مهرنوازان 13 و 15 اسفند به رهبری فرهاد فخرالدینی و خوانندگی سالار عقیلی در مرکز همایشهای بین‌المللی برج میلاد به صحنه می‌رود.    
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم نظری
۱۸:۲۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
در اینکه آقای مراد خانی دلسوز موسیقی هستند شکی نیست اما امیدوارم فقط شامل حال تعداد به خصوصی از استادان ارجمند نشود در ضمن بجا خواهد بود در کنسرت پیش رو از نوازنده مرحوم ارکستر فریدون زرین بال که در واقع به دلیل بی کاری دق مرگ شد نیز یادی شود. آرزوی موفقیت رهبر و دیگر هنرمندان ارکستر ملی را دارم.با سپاس.




و
آخرین اخبار