رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: استان مرکزی رتبه چهارم کشوری درحوزه قطب صنعتی را داراست .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، حاجی‌پور افزود : در حوزه پروانه بهره‌ برداری حدود 223 پروانه بهره‌ برداری با سرمایه‌ گذاری 937 میلیار تومان و پیش‌بینی اشتغال 7 هزار و 163 نفر در سال 94 صادر شده که تقریبا متوسط سرمایه‌گذاری برای هر نفر در استان حدود 130 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: 16 فقره پروانه اکتشاف، 14 فقره گواهی کشف و 50 فقره پروانه بهره‌برداری در سال 94 در استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی گفت : سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه عملکردی تعداد 777 جواز تاسیس در سال 94 صادر کرده که پیش‌بینی اشتغال 22 هزار و 90 در صدور این مجوزها و عملیاتی شدن طرح آنها در نظر گرفته شده است.

حاجی‌پور افزود : در حوزه معدن نیز در سال 94 برای 368 نفر اشتغالزایی شد و ذخایر کشف شده از معادن استان در سال 94 حدود 21 تن انواع مواد معدنی بوده است.

وی گفت : با توجه به شرایط مطرح شده، درحال حاضر در استان مرکزی دو هزار و 666 پروانه بهره‌برداری صادر شده که سرمایه‌گذاری تمام این پروانه‌ها حدود 13 هزار و 498 میلیارد تومان و اشتغالزایی 98 هزار و 121 نفر در مجموعه استان مرکزی از سال 94 تاکنون بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: استان مرکزی رده چهارم قطب صنعتی کشور را در مجموعه کل کشور به خود اختصاص داده است، اقداماتی تاکنون در مورد واحدهای صنعتی این بوده که با هماهنگی دفتر امور اقتصادی و مدیریت و برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی و مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت برای رفع مشکلات این واحدها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

انتهای پیام /

برچسب ها: اراک ، حاجی پور ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار