معاون حوزه هنری همدان گفت: هنرمند زمانی موفق است که هنرش در خدمت جامعه باشد و توده ای از مردم از آن بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار هنر اصیل هنری است که به خدمت جامعه در آیدگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ تیمور آقامحمدی به مناسبت هفته هنر و انقلاب اسلامی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هنر متعهد چیزی جدای از اصالت هنر نیست، اظهار داشت: اساس و پایه هنر بر طبق هنر متعهد و التزام بنا شده که به حقیقت بسیار نزدیک است.


وی افزود: هنری که دردها و رنج های مردم جامعه را به نمایش بگذارد از جمله مهمترین وظائف هنرمند است.

آقامحمدی به آثار قلمی و تجسمی شهید آوینی اشاره و خاطرنشان کرد: مهمترین عاملی که موجب اثرگذاری آثار آوینی شده، این است که حرف دل مردم را به واقع مطرح کرده است.

وی ادامه داد: آثار سید شهیدان اهل قلم از لحاظ تکنیک و محتوا کاملا اثربخش بوده و خودسازی و انسان سازی در آثار وی حرف اول را می زند.

معاون حوزه هنری همدان در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته هنر و انقلاب اسلامی یادآور شد: 20 فروردین ماه هرسال، مصادف با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سیدمرتضی آوینی، به نام روز هنر انقلاب و آغازگر هفته هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده‌است.

آقامحمدی به برنامه های هفته هنر و انقلاب اسلامی در همدان اشاره کرد  و گفت: به این مناسبت حوزه هنری هر ساله برنامه‌هایی را متناسب با این عنوان برای مخاطبان خود اجرا می‌ کند که امسال نیز در این زمینه برنامه هایی پیش‌بینی شده است.

وی مهمترین برنامه های این هفته را دیدار با امام جمعه، تجلیل از هنرمندان، نشست های تخصصی با حضور میهمانان برجسته کشور، قدردانی از استادان پیشکسوت و هنرمندان جوان، برپایی کارگاه های مختلف، اردوی شهرک سینمایی پیامبر اعظم(ص) با حضور هنرمندان، نمایش و نقد فیلم، کارگاه دو روزه مستند، کارگاه رمان نویسی، تخفیف 20 درصدی آثار تولیدی انتشارات سوره مهر، برگزاری نمایش خیابانی، مسابقه کتابخوانی، رونمایی از آلبوم موسیقی صدای شاعر و افتتاحیه جشنواره فصلی عنوان کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: همدان ، هنر اصیل ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار