فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: شهدای مدافع حرم و کسانیکه گمنام و داوطلبانه به سوریه می روند، تنها هدفشان دفاع از حرم آل الله و دفاع از اسلام، قرآن و ولایت است.

شهدای مدافع حرم تنها هدفشان دفاع از اسلام و ولایت است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، پیکر مطهر  شهید حاج حیدر ابراهیم خانی اولین شهید مدافع حرم شهر ملایر با حضور گسترده  مردم ولایتمدار ومسئولین شهرستان ملایر  تشیع شد.

سردار مهدی فرجی در آیین وداع با شهید حیدر ابراهیم خانی نخستین شهید مدافع حرم شهرستان ملایر در مسجد جامع این شهر گفت: شهدای مدافع حرم به صورت اتفاقی به سوریه نرفته اند، بلکه آنها برای این راه که شهادت است، انتخاب شده اند.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد با دیدگاه های مختلف رزمندگان داوطلب به سوریه را مورد خطاب قرار داده و ادعا می کنند که این رزمندگان تنها برای پست و مقام و پول به سوریه می روند، اما چه کسی حاضر است برای پول جان خود را به خطر بیندازد.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم همگی دارای همسر و فرزند و کودکان خردسال هستند و حاضر شده اند برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و اسلام جانشان در کف دست خود قرار داده و از همه هستی خود بگذرند.

فرجی بیان کرد: تاکنون استان همدان هفت شهید والامقام مدافع حرم را تقدیم اسلام و قرآن کرده و این شهدا از سه نسل اول انقلاب تا نسل سوم بوده اند و هر کدام با گمنامی به این درجه از شهادت نایل شده اند.

وی اظهار کرد: کسانی که امروز به صورت داوطلبانه به سوریه می روند، نه با هدف کمک به حکومت سوریه، بلکه با هدف دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع) در این راه قدم می گذارند.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه نباید کمک های کشور سوریه به ایران را در زمان دفاع مقدس فراموش کنیم، افزود: امروز آمریکا، رژیم اسراییل و آل سعود که خود مدعی حقوق بشر هستند، بزرگترین حامیان گروه های تروریستی چون داعش هستند.

فرجی گفت: کمک هایی که گروه تروریستی داعش از سوی این کشورها دریافت می کند، بسیار فراتر از آن چیزی است که بتوان فکرش را کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا هرگز دوست ملت ایران و تمامی ملت های مسلمان نیست و تنها هدف آنها ضربه زدن به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرجی همچنین بر لزوم حضور گسترده و پرشور در مراسم شهدا و یادواره های شهدا تاکید کرد و گفت: مردم استان همدان و شهرستان ملایر همواره در این آیین ها سنگ تمام گذاشتند و عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع) و شهدا نشان داده اند.

وی با تقدیر از حضور گسترده مردم ملایر در مراسم وداع با شهید ابراهیم خانی بیان کرد: شهید ابراهیم خانی با وجود اینکه سن کمی داشت، یکی از آرزوهای بزرگش شهادت بود که در راه دفاع از حرم آل الله به این آرزویش دست پیدا کرد.

وی اخلاق مداری، اخلاص، فروتنی، ولایت مداری، تواضع و دفاع از اسلام و انقلاب در شرایط سخت را از ویژگیهای بارز و برجسته شهید ابراهیم خانی برشمرد و افزود: شهدا همواره بودن در خط و مسیر ولایت و دفاع از اسلام و قرآن و ادامه راه آنان در دفاع از آرمان های انقلاب را از ما خواستارند.

همزمان با ورود پیکر پاک شهید پاسدار حیدر ابراهیم خانی به شهرستان ملایر، مراسم وداع با این شهید مدافع حرم بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور گسترده جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

پاسدار شهید حیدر ابراهیم خانی از گروه مهندسی رزمی 43 امام علی(ع) ملایر از مدافعان حرم آل الله روز شنبه هفته جاری 14 فروردین ماه در جریان عملیات مستشاری در سوریه به دست تروریست های تکفیری داعش به فیض شهادت نائل آمد.

شهید پاسدار حیدر ابراهیم خانی در دیماه سال 65 در روستای مهدی آباد از توابع شهرستان ملایر به دنیا آمد و دارای کارشناسی حقوق از دانشگاه پیام نور ملایر است و از سال 1386 در گروه مهندسی رزمی 43 امام علی(ع) ملایر مشغول به خدمت است.

پاسدار شهید حیدر ابراهیم خانی از گروه مهندسی رزمی 43 امام علی(ع) ملایر اولین شهید مدافع حرم از شهرستان ملایر و هفتمین شهید مدافع حرم استان همدان بعد از سردار سرلشگر شهید حسین همدانی، مجتبی کرمی، مجید صانعی، میلاد مصطفوی، محسن فانوسی و مرتضی ترابی است که در دفاع از اسلام و حرم آل الله به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

پیکر مطهر شهید ابراهیم خانی روز چهارشنبه 18 فروردین ماه ساعت 9 صبح از مقابل شهرداری ملایر تا میدان آزادگان این شهر بر روی دستان مردم شهید پرور این شهرستان تشییع و در قطعه شهدای بهشت هاجر این شهر آرام خواهد گرفت.

شهرستان ملایر یک هزار و 100 شهید والا مقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
روح پسر دایی حیدر شاد.
یاد محلات و آستانه و ... بخیر.