استاندار؛ امور جوانان نبايد در سايه مسائل ورزشی كه عمدتاً مباحث مربوط به ورزش قهرمانی است گم و مورد غفلت واقع شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید محمد ميرمحمدی درنشست مشترکی که با حضور وزير ورزش و جوانان،  معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار و مديركل حوزه استاندار با اعضای شورای عالی ورزش و رؤسای ادارات ورزش و جوانان استان، رؤسا و نايبان رئيس هیئت‌های ورزشی و نمايندگان سازمان‌های مردم‌نهاد استان برگزار شد گفت: اصلی‌ترین سرمايه نظام و كشور جوانان هستند و اگر اين جوانان بتوانند در فضای بالندگی، پيشرفت، سازندگی و ترقی قرار گيرند بزرگ‌ترین جايگاه و منزلت را می‌توانند برای كشور رقم زنند.

میر محمدی بابیان اينكه اين رسالت سنگين توجه به امور جوانان بر عهده وزارت ورزش و جوانان است افزود: امور جوانان نبايد در سايه مسائل ورزشی كه عمدتاً مباحث مربوط به ورزش قهرمانی است گم و مورد غفلت واقع شود.

وی ادامه داد: ايران اسلامی بايد جامعه‌ای سالم، شاداب، پويا و بانشاط باشد و يكی از ابزارهای اين جامعه، بحث توجه به ورزش‌های همگانی است.

ميرمحمدی افزود: ما به روش درمان با داروهای شيميايی عادت کرده‌ایم و تا با بيماری مواجه می‌شویم به پزشک مراجعه و تلاش می‌کنیم خودمان را با دارو معالجه نماییم درصورتی‌که درمان بسياری از بیماری‌ها به‌وسیله ورزش انجام می‌شود.

استاندار يزد با توجه به اینکه قهرمانان ورزشی نماد اخلاق حسنه اسلامی هستند خاطرنشان كرد: در حوزه ورزش قهرمانی بايد به اين نكته مهم توجه كنيم كه وقتی ورزشكاران ملی ما در سطوح مختلف قهرمان می‌شوند، بازتاب‌دهنده فرهنگ، منش، اخلاق حسنه اسلامی و ویژگی‌های شخصيت دينی هستند.

وی افزود: ما با چهره‌های ورزشی خودمان، فرهنگ دينی، اسلامی و ملی را به جهانيان معرفی می‌کنیم زيرا قهرمانان ملی ما سنبل افكار عمومی هستند و مردم را در سراسر جهان تحت تأثير خود قرار می‌دهند.

استاندار موفقيت يزد در رشته‌های شمشيربازی، دوچرخه‌سواری و فوتبال ساحلی را قابل‌توجه دانست و تصريح كرد: استان يزد توانسته در سال‌های اخير در اين رشته‌ها به‌خوبی نقش‌آفرینی كند و در سطح ملی و بین‌المللی افتخارآفرين باشد.

ميرمحمدی نگاه مسئولان استان به حوزه ورزش را توسعه ورزش همگانی در اقشار مختلف مردم عنوان كرد و ادامه داد: توسعه ورزش همگانی نيازمند تجهيزات و اعتباراتی است كه بايد تأمين شود و ما نيز حمایت‌های لازم را در اين زمينه انجام خواهيم داد.

استاندار يزد افزود: همگانی كردن ورزش بايد از طريق محلات انجام شود و برای تحقق يافتن اين مهم لازم است کمیته‌های ورزشی در رشته‌های مختلف در محله‌های يزد ايجاد شود.

ميرمحمدی اظهار داشت: خوشبختانه در استان يزد ورزشكاران دختر و زن استان در حجم 40 درصدی حضور دارند و نشان می‌دهند كه به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نيز اشتياق و توجه دارند.

وی گفت: بانوان در پرورش همسران، فرزندان و نوجوانان و جوانان سالم نقش بسيار مهمی دارند و اگر آن‌ها بانشاط و شاداب فعاليت كنند، فرزندان و همسران نيز از اين روحيه تأثير می‌پذیرند و درمجموع جامعه‌ای سالم و شاداب خواهيم داشت.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار