صبح امروز محور گردشگری ده الله‌آباد یاسایی به سمت ده بالا با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری و سازمان های مردم نهاد و برخی ادارات پاکسازی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،اسمعیل جهانشاهی گفت: سازمان پسماند شهرداری کرمان، با سازمان‌های مردم نهاد و اداراتی که قصد پاک‌سازی محیط اطراف شهر را دارند، با در اختیار گذاشتن نیرو و امکانات از جمله پاکت‌زباله، دستکش و خودروی جمع‌آوری زباله، همکاری می‌کند.

وی با بیان این‌که در پایان سال گذشته، با همکاری مناطق چهارگانه‌ شهرداری، ورودی جاده‌ کوهپایه را پاک‌سازی کردیم، گفت: از سوی دفتر امور شهر استانداری کرمان هم، در رابطه با پاک‌سازی یکی از محیط‌های اطراف شهر درخواستی ارائه شد که با توجه به این‌که جاده‌ کوهپایه پاک‌سازی شده بود، مسیر جاده‌ی ده‌بالا پیشنهاد شد و مورد پذیرش قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرمان افزود: مهندس سیف‌الهی معاون عمرانی استاندار، دستورات لازم را در این‌باره صادر کرد و امروز با هم‌کاری امور شهر استانداری، شهرداری کرمان، محیط زیست، سازمان‌های مردم‌نهاد و دهیاری‌های اطراف، این محدوده پاک‌سازی شد.

جهانشاهی تصریح کرد: این اقدام، علاوه بر پاک‌سازی محیط، موجب فرهنگ‌سازی هم می‌شود؛ ضمن این‌که به ما هم که این کار را انجام می‌‌دهیم، یادآوری می‌کند در رابطه با تولید کم‌تر زباله و بیرون گذاشتن به موقع زباله‌ها تلاش کنیم تا محیط زیستی سالم و پاک داشته باشیم.

وی با اشاره به حجم زیاد زباله‌ای که طی چند دقیقه در این محدوده جمع شد، اظهار کرد: این‌که ما زباله‌ها را جمع‌آوری و محیط را پاک‌سازی می‌کنیم، کار مطلوبی است؛ ولی بهتر این است همشهریانی که به این مناطق می‌آیند تا از طبیعت لذت ببرند، زباله‌ی کم‌تری تولید کنند و زباله‌هایی هم که تولید می‌شود را در کیسه‌زباله گذاشته و درون سطل زباله بیندازند و یا اگر آخر وقت به شهر برمی‌گردند، در ساعت 9 شب بیرون بگذارند تا مأموران شهرداری آن را جمع‌آوری کنند.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: طبیعت متعلق به نسل‌های بعد از ما نیز هست؛ بنابراین، همان‌طور که ما از آن استفاده می‌کنیم، باید اجازه دهیم آیندگان هم از این طبیعت استفاده کنند

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.