مدیرکل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان‌غربی گفت: درآمدهای وصولی آذربایجان غربی در سال گذشته 8 هزار و 665 میلیارد ریال است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ داود غفارپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس گزارش 12 ماهه وصول درآمدهای استانی سال 94؛ درآمدهای وصولی آذربایجان غربی 8 هزار و 665 میلیارد ریال است.

وی افزود: از این میزان 7 هزار و 37 میلیارد ریال از محل درآمدهای استانی و یک هزار و 627 میلیارد ریال از محل درآمدهای ملی وصول شده است.

دبیر ستاد تجهیز درآمد آذربایجان غربی تصریح کرد: میزان وصول درآمدهای مالیاتی در 12ماهه سال جاری با سهم81.7 درصد از کل وصول درآمدهای استانی معادل 5 هزار و 749 میلیارد ریال است که از رقم فوق 3 هزار و 868 میلیارد ریال از محل درآمد مالیات‌های مستقیم و یک هزار و 881 میلیارد ریال از محل درآمد مالیات‌های غیرمستقیم، وصول شده است.

غفارپور افزود: مالیات‌های مستقیم با 101 درصد تحقق وصولی نسبت به مصوب 12ماهه سال 94 از رشد 22.9 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته برخوردار بوده که شامل مالیات بر شرکتها، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان‌غربی تحقق وصولی درآمد مالیات‌های غیرمستقیم نسبت به مصوب 12ماهه سال 94 را 71.9 درصد و رشد درآمدهای فوق نسبت به مدت مشابه سال قبل را 5.4 درصد بیان کرد و ادامه داد: درآمد مالیات‌های غیرمستقیم شامل مالیات بر واردات و مالیات بر کالا و خدمات است.

دبیر ستاد تجهیز درآمد آذربایجان غربی با تشریح سایر درآمدهای استانی که شامل درآمدهای حاصل از مالکیت دولت، درآمد حاصل از خدمات و فروش کالا، درآمدهای حاصل از جرائم و خسارات و درآمدهای متفرقه است، مجموع میزان وصولی این‌گونه درآمدها را با 95.3 درصد تحقق نسبت به پیش‌بینی 12 ماهه سال 94 و 12.6 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، معادل یک هزار و 287 میلیارد ریال ذکر کرد.

غفارپور میزان تحقق درآمدهای عمومی استانی نسبت به پیش‌بینی 12ماهه سال 94 را معادل 90.5 و میزان رشد این‌گونه درآمدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته را 12.4 درصد ذکر کرد.

این مسئول با اشاره به تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال 95 مبنی بر اقدام و عمل در چارچوب اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: تحقق این مهم، تلاش مجدانه دست‌اندرکاران امر و عمل مضاعف به تعهدات و مسئولیت‌های مرتبط با تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را می‌طلبد.

وی با بیان اهمیت درآمدهای مالیاتی و جایگزینی آن به جای درآمدهای نفتی، فرهنگ‌سازی و ایجاد اعتماد و شفافیت در نحوه پرداخت مالیات و آشنایی‌کامل مردم با این مقوله مهم را از راهکارهای ارتقای درآمدهای استانی دولت عنوان کرده و نیل به منویات رهبر معظم در این رابطه را، از وظایف قانونی و شرعی در این برهه از زمان ذکر کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.