عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: متاسفانه این بودجه قدرت مانور برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را ندارد.

ضرورت قرار دادن الگوی اسلامی ایرانی در بودجه نویسی/ در بودجه 95 قدرت مانور برای اجرای اقتصاد مقاومتی وجود نداردحسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به چگونگی تدوین بودجه 95 بر اساس اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: متاسفانه مشکل ما این است که در بودجه 95 با این فرایند و ساختاری که وجود دارد هیچ گونه قدرت مانوری برای تغییراتی از این دست وجود ندارد.

وی ادامه داد: حدود 200 هزار میلیارد تومان از بودجه صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود که نمی‌توان آنرا تغییر داد، و بین 40 تا 50 هزار میلیارد تومان هم برای بخش عمران تخصیص یافته که  آن هم صرف اتمام پروژه‌های نیمه تمام می‌شود و این در شرایطی است که تمام پیش بینی ها محقق شود و اگر این اتفاق نیفتد از پول باقی مانده برای پرداخت حقوق کارکنان استفاده می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در بودجه سال 94 حدود 9 هزار میلیارد تومان تخصیصی صادر کردند که اعتبار آن تامین نشده بود و سازمان مدیریت در این بودجه این تخصیص را صادر کرد اما متاسفانه خزانه نتوانست این پول را تامین کند.

حاجی دلیگانی با اشاره به نقص‌های بودجه سال 95 گفت: متاسفانه این بودجه قدرت مانور برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ندارد که البته این موضوع ناشی از اشکالات در ساختار بودجه نویسی ما است.

وی درباره اقدامات نمایندگان برای اصلاح بودجه سال 95 افزود: متاسفانه مجلس نمی‌تواند در این راستا مانوری دهد زیرا قسمت عمده بودجه را مبلغ پرداختی حق و حقوق افراد تشکیل می‌دهد که قابل تغییر نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تاکید بر اصلاح مبانی بودجه نویسی در کشور تصریح کرد: ما باید الگوی اسلامی ایرانی را به صورت کلی در سیاست‌های خود مد نظر قرار دهیم،درحالی که سیاست های ما در اکثر حوزه‌ها با توجه به الگوهای غربی است.

حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: می‌توانیم با استفاده از الگوی مناسب مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار