دبیر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور تلفیق دانش مهندسان کشاورزی و تجربه کشاورزان را تنها راه افزایش بهره وری محصولات کشاورزی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اکبر فتحی در نشست با خبرنگاران با اشاره به کهولت سن و سواد کم کشاورزان و تبعیت نکردن آنان از نظام مدون خاصی گفت: حضور کارشناسان و مهندسان فنی در واحدهای کشاورزی،دامی و تولیدی ارتقا سطح کمی و کیفی محصولات و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده محصولات را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه منابع انشانی نفش مهمی در توسعه افتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند افزود:واحدهایی که از کارشناسان فنی در روند فعالیت و تولیداتشان بهره ببرند در دریافت تسهیلات در اولویت خواهند بود.
دبیر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور تاکید کرد: تا زمانی که توسعه علمی انجام نشود اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.
به گفته وی 10 هزار نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی در سال گذشته به عنوان ناظر فعالیت های کشاورزی و جذب جهاد کشاورزی شده و در کنار شرکت های حدمات فنی و مهندسی که در تمام شهر ها فعال هستند از مرحله کاشت تا بازرگانی محصولات کشاورزی به بهره برداران خدمات ارائه کرده و نظارت می کنند.
فتحی با بیان اینکه از 25 هزار کارشناس کشاورزی و منابع طبیعی استانمان تنها 12 هزار نفر از آنها عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و متبع طبیعی هستند اصلی ترین دلیل رغبت نکردن تمامی مهندسان کشاورزی به عضویت در این سازمان را تعریف ناصیحیح این مجموعه به عنوان تنها محلی برای کاریابی عنوان کرد.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سال 94 ،محصولات کشاورزی و دامی به ارزش 286 میلیارد دلار به 54 کشور صادر شده است که نسبت به سال 93 ،شاهد افزایش 6 درصدی بودیم که باعث شده تراز تجاری کشاورزی کشور با افزایش 5 میلیارد دلاری از منفی 8 میلیارد دلار به 3 میلیارد دلار برسد..
فتحی با انتقاد از نبود نظام بهره برداری و کم بودن هر کدام از زمین های زراعی گفت: در صورتی که واحد های کشاورزی بصورت متمرکز و یکجا با تبعیت از نظام مدون فعالیت کنند خواهند توانست با واحدهای بزرگ جهانی رقابت کرده و صادرات افزایش و و اردات کاهش یابد.
وی افزایش 69 درصدی خرید و رشد 13.5 درصد تولید محصولات کشاورزی و نیز رشد 1.5 درصدی تراز اقتصادی در بخش کشاورزی را مهم ترین شاخص های انتخاب جهاد کشاورزی به عنوان برترین اداره در مورد تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.